| کد خبر: 221647 |

◄ بدهی ایرلاین‌ها به شرکت ملی پخش فراوردهای نفتی چقدر است؟

براساس صورت مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، شرکت هواپیمایی ایران ایر، تابان، ایران ایرتور، کیش ایر و ماهان در سال ۹۷، بالغ بر ۲۲۶ میلیارد تومان به این شرکت بدهی داشته اند.

تین نیوز

آنطور که در سال 95 شرکت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفته بود  آخرین رقم بدهی ایرلاین ها به این شرکت 975 میلیارد تومان بود که در سال 96 میزان این بدهی با کاهش قابل توجه به ۶۸۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش تین نیوز، اما براساس صورت مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، شرکت هواپیمایی ایران ایر، تابان، ایران ایرتور، کیش ایر و ماهان در سال ۹۷، بالغ بر ۲۲۶ میلیارد تومان به این شرکت بدهی داشته اند.

در این بین، شرکت هواپیمایی عراق، هواپیمایی الجزیره و عمان ایر نیز جز ایرلاین های خارجی بدهکار به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در سال 97 بوده اند.

در سال ۹۷، شرکت نفت فلات قاره بابت خرید نفت گاز برای سوخت کشتی، بیش از ۴۷۹ میلیارد و ۵۲۲ میلیون تومان بدهکار بوده است.

حدود دو ماه گذشته بود که مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد تمامی ایرلاین ها به این شرکت بدهکار هستند این در حالی است که با وجود اینکه ایرلاین ها سوخت خود را به موقع دریافت می‌کنند اما تسویه حساب در موعد مقرر انجام نمی شود و ما هم در حال پیگیری از روش های مختلف هستیم و در صورت عدم پرداخت این ایرلاین ها زمین گیر می شوند.

کرامت ویس کرمی گفته است: با وجود اینکه ایرلاین ها سوخت خود را به موقع دریافت می‌کنند اما تسویه حساب در موعد مقرر انجام نمی شود و ما هم در حال پیگیری از روش های مختلف هستیم و در صورت عدم پرداخت این ایرلاین ها زمین گیر می شوند.

 

شرکت ملی پخش نفتی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.