| کد خبر: 217512 |

◄ امکان خرید هواپیما با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی فراهم شد

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد با هماهنگی که انجام گرفته شرکتهای هواپیمایی میتوانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما استفاده کنند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد با هماهنگی که انجام گرفته شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما استفاده کنند.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی در گفتگوی ویژه خبری به با اظهار به اینکه ایرلاین‌های ما خریدار هواپیما هستند و با راه‌ها و فرمول‌هایی که می‌دانند، هواپیمای مورد نیاز خود را تامین می‌کنند، عنوان کرد: امروز در شرایطی در کشور قرار داریم که بحران و یا کمبود هواپیما نداریم.

او ادامه داد: در یک سری از مسیر‌ها به هواپیما با تایپ های مختلف نیاز است که بتوانیم تعداد پرواز را به یک سری از شهر‌ها و مقاصد بین المللی افزایش دهیم بنابراین با صندوق توسعه ملی هماهنگی شده تا تسهیلات در اختیار گذاشته شود، تا شرکت‌های هواپیمایی به طریقی که می‌توانند هواپیمای خود را تامین کنند.

 ۷۰۰ میلیون دلار  ضرر ایرلاین ها در دوران کرونا

او ادامه داد: ۷۰۰ میلیون دلار در این ۵ ماه زیان وارده به ایرلاین‌ها به دلیل کرونا بوده است، دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات کرونا را به بخش حمل و نقل به ایرلاین‌ها و شرکت‌های حمل و نقل ریلی تخصیص دادیم و عملکرد این دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کمتر از ۳۰ درصد است و همه ایرلاین‌ها هنوز نتوانستند این رقم را دریافت کنند.

اسلامی بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی نباید تعدیل نیرو داشته باشند و باید پشتیبانی فنی از ناوگان خود را انجام دهند و باید از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای توسعه این ناوگان مبالغی در اختیار گذاشته شود.

مصوبات ستاد ملی کرونا در پروازها لازم الاجراست

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا مجازات‌هایی را برای متخلفین در نظر گرفته است افزود: سازمان هواپیمایی کشوری و وزارتخانه پروتکل‌های بهداشتی را نظارت می‌کنند، باید رعایت پروتکل‌ها کنترل شود به محض اینکه شکایتی واصل شد موضوع را بررسی می‌کنیم، بنابراین ضوابط قابل چانه‌زنی یا تخفیف نیست در ایران ستاد ملی تصمیم می‌گیرد و مصوبات آن لازم الاجرا است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.