| کد خبر: 217123 |

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به تین نیوز:

◄ دولت برای انجام پروازها با 60 درصد ظرفیت، پیش‌بینی بودجه کند

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد: اگر دولت مصمم است که پروازها با 60 درصد ظرفیت باید انجام شود قطعاً بایستی پیش‌بینی بودجه و هزینه‌های لازم را که به ایرلاین‌ها تحمیل می‌شود را جبران کند.

تین نیوز

اخیرا معاون وزیر بهداشت در واکنشی تند نسبت به وضعیت انجام پروازها در شرایط کرونا گفته است: «ما اینجا برای کنکور کلی چانه‌زنی می‌کنیم که آیا کنکور با فاصله ۲ متری برگزار بشود یا نشود آن وقت در هواپیما شانه به شانه در یک لوله مسافر جابجا می‌کنیم!‌»

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین نیوز در واکنش به این موضوع توضیح داد: آن چیزی سازمان هواپیمایی کشوری به ما اعلام کرده است که باید دو ردیف آخر هواپیما در پرواز خالی باشد که اگر احیاناً مسافری مشکوک و یا بد حال در پرواز مشاهده شد به این دو ردیف آخر منتقل شود، کاملا در پروازها رعایت می‌شود.

هواپیما یک لوله خالی نیست!

وی در ادامه افزود: ما منکر زحمات و تلاش‌های وزارت بهداشت که در این شرایط کرونا برای کشور کشیده‌اند، نیستیم، اما هواپیما یک لوله خالی نیست و هواپیما دارای سیستم تهویه است و هوا مرتباً جریان است و سیستم تهویه هر سه دقیقه یک بار هوای کل داخل کابین را عوض می‌کند.

طبق اعلام یاتا فاصله گذاری اجتماعی در پروازها اجباری نیست

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در پروازها تمام پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده است رعایت می‌شود، اظهار داشت: یاتا نیز به عنوان یک انجمن بین‌المللی به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده است که فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها اجباری نیست و اکنون ایرلاین‌های بزرگ دنیا نیز فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

دولت برای فاصله گذاری اجتماعی در پروازها باید پیش بینی بودجه کند

اسعدی سامانی با بیان اینکه اگر دولت در نظر دارد که پروازها با 60 درصد ظرفیت انجام بگیرد باید این را در نظر داشت که ایرلاین‌ها یک بنگاه اقتصادی هستند و این موضوع منجر به خسارت فراوان به ایرلاین ها خواهد شد، گفت: اگر دولت مصمم است که پروازها با 60 درصد ظرفیت باید انجام شود قطعاً بایستی پیش‌بینی بودجه و هزینه‌های لازم را که به ایرلاین‌ها تحمیل می‌شود را جبران کند. در غیر از این صورت این موضوع عملاً به منزله تعطیلی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی می‌شود چرا که رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها برای ایرلاین‌ها مرغون به صرفه نخواهد بود.

او ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی علی‌رغم خسارت‌های زیادی که در کرونا دیده‌اند کماکان سعی کرده‌اند پروازهای خود در راستای چرخه اقتصادی کشور دایر نگه دارند و این کمکی است که ایرلاین‌ها برای جابجایی مردم انجام می‌دهند.

سامانی با تأکید بر اینکه در این رابطه بایستی یک اتفاق نظری صورت بگیرد، گفت: در دنیا نیز پروازهای به همین شکلی که ایرلاین‌های داخلی انجام می‌دهند، صورت می‌گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.