| کد خبر: 216617 |

◄ پروازهای ماهان در مسیر تهران- مسکو از سر گرفته شد

هواپیمایی ماهان از آغاز پروازهای تهران- مسکو- تهران برای دارندگان اقامت معتبر و یا گذرنامه روسیه خبر داد و مسافران را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی فرودگاه مسکو توصیه کرد.

تین نیوز

هواپیمایی ماهان از آغاز پروازهای تهران- مسکو- تهران برای دارندگان اقامت معتبر و یا گذرنامه روسیه خبر داد و مسافران را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی فرودگاه مسکو توصیه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  شرکت هواپیمایی ماهان، پروازهای این شرکت هواپیمایی در مسیر تهران- مسکو - تهران برای دارندگان اقامت معتبر و یا گذرنامه روسیه به شرط رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجرای آن در فرودگاه شرمیتییوا مسکو از سر گرفته می شود.

به همراه داشتن جواب منفی تست کرونا (PCR) مورد تایید وزارت بهداشت به زبان انگلیسی که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز صادر شده باشد برای تمام مسافران این پرواز به غیر از دارندگان گذرنامه روسیه الزامی است.

در صورت صدور گواهی تست PCR به زبان فارسی، جواب تست باید به زبان روسی ترجمه و به تایید کنسولگری روسیه در ایران برسد.

همچنین فرم بهداشت و سلامت که در پرواز به مسافران تحویل می شود، باید در مدت زمان پرواز قبل از ورود به مسکو تکمیل شود.

پس از نشستن هواپیما و باز شدن درهای هواپیما، ماموران وزارت بهداشت به کابین هواپیما وارد می شوند که فرم تکمیلی توسط مسافر باید به آنها تحویل شود.

تا زمان اتمام بررسی های مقدماتی و اندازه گیری دمای بدن، مسافران ملزم به نشستن بر روی صندلی خود می باشند و اجازه ترک آن را ندارند.

در صورت مشاهده مسافر مشکوک به بیماری کرونا، جهت جلوگیری از سرایت بیماری کرونا به دیگران، خود شخص و چند مسافر اطراف وی ایزوله می شوند.

 ماموران وزارت بهداشت، مسافر مشکوک را مستقیماً از محل رمپ به محل قرنطینه وزارت بهداشت روسیه منتقل می کنند و اجازه ورود به ترمینال را نمی دهند (اجرای مراحل فوق حدود ۲۰ دقیقه به طول می انجامد).

 پس از عبور مسافران از گیت گذرنامه، ماموران وزارت بهداشت مجدداً از کلیه مسافران تست کرونا (نمونه برداری از ترشحات دهان و بینی) به عمل خواهند آورد و پس از تکمیل فرم مخصوص مشخصات، آدرس محل سکونت مسافران را دریافت می کنند که پس از اتمام این مراحل مسافران مجاز به ورود به ترمینال می شوند (اجرای این مراحل حدود ۳۰ دقیقه به طول می انجامد).

حداکثر پس از ۴۸ ساعت از ورود مسافر نتیجه تست مشخص خواهد شد و در صورت مثبت بودن جواب آن، ماموران وزارت بهداشت در محل اقامت مسافر حاضر می شوند و بیمار را به محل قرنطینه انتقال می دهند.

پذیرش مسافران پرواز مسکو به تهران، منوط به ارائه تست PCR با نتیجه منفی با زمان اعتبار ۷۲ ساعت است که در صورت پایان زمان اعتبار، امکان پذیرش مسافر وجود نخواهد داشت. شایان ذکر است کلیه هزینه های مربوط به انجام تست PCR و قرنطینه بر عهده مسافر است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.