| کد خبر: 184108 |

◄ اخذ گواهینامه «آیوسا» توسط هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان در بازه زمانی کمتر از یکسال دو بار پیاپی تحت ارزیابی ایمنی و کیفی آیوسا از انجمن بین‌­المللی هوایی(یاتا) قرار گرفت و در نهایت موفق به اخذ این گواهینامه بین‌المللی شد.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی آسمان در بازه زمانی کمتر از یکسال دو بار پیاپی تحت ارزیابی ایمنی و کیفی آیوسا از انجمن بین‌­المللی هوایی(یاتا) قرار گرفت و در نهایت موفق به اخذ این گواهینامه بین‌المللی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آسمان، علی هادی نژاد مدیرکل ایمنی و نظام کیفی هواپیمایی آسمان، در خصوص اخذ مجوز آیوسا عنوان کرد: کلیه شرکت‌های هواپیمایی عضو یاتا جهت حفظ بقاء در فهرست اعضای یاتا ملزم به اخذ این مجوز هستند اعتبار این مجوز دو سال است که با توجه به زمان قبلی آخرین مجوز صادره برای شرکت آسمان؛ طبق برنامه پیش از مردادماه 1398 می‌بایست اقدامات مقتضی جهت تمدید صورت می­گرفت اما به دلیل وقوع سانحه ATR یاسوج و وفق الزامات یاتا؛ شرکت آسمان در اوایل تیرماه 97 مجدداً تحت ممیزی آیوسا قرار گرفته است.

وی در توضیح اینکه طبق قوانین یاتا شرکت‌های هواپیمایی که دچار سانحه می‌شود باید مجدد مورد ارزیابی قرار بگیرد تا از استقرار استانداردهای کاربردپذیر حاکم بر اعضاء اطمینان حاصل شود، افزود: شرکت آسمان هم از این قانون مستثنا نبوده و طبق نامه‌ای که از یاتا دریافت کرده ممیزی اخیر آیوسا به صورت زودتر از موعد خارج از برنامه بوده است.

هادی نژاد ابراز کرد: شرکت ممیزی کننده به پیشنهاد یاتا از کشور انگلستان انتخاب شده و نام آن شرکت Wake-QA بوده است. 5 نفر از بازرسان بین­المللی شرکت Wake QA از تاریخ دهم الی چهاردهم تیرماه 1397 به مدت 5 روز در دفتر مرکزی شرکت و مستقر در تهران حضور یافته و فرآیند ممیزی آیوسا را با موفقیت انجام داده­اند.

مدیرکل ایمنی و نظام کیفی هواپیمایی آسمان بیان کرد: سرممیز تیم ممیزی، از کشور استرالیا و مابقی اعضاء از کشورهای اکراین، صربستان، دانمارک و انگلستان بودند. حوزه‌هایی که در ممیزی یادشده مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

طبق گفته او؛ استانداردهای مورد بررسی در ممیزی آیوسا در حدود هزار آیتم بوده که به قسمت‌های مختلف اجرایی و عملیاتی یک شرکت هواپیمایی تعلق دارند به طوری که از منظر کمیت و کیفیت چگونگی ارزیابی استانداردها و احراز شرایط اطمینان  برای تمامی شرکت‌های هوایی دنیا یکسان است.

هادی‌نژاد توضیح داد: شرکت‌هایی که دچار سانحه می‌شوند شیوه­ی ارزیابی این قبیل استانداردها دقیق‌تر و با حساسیت بیشتر صورت می‌پذیرد به طوری که این موضوع برای شرکت ما هم قابل پیش­بینی بوده است که خوشبختانه مغایرت‌هایی که از فعالیت‌های شرکت آسمان استخراج شد پیش از زمان مقرر، رفع و اقدامات ریشه­ای اثربخش صورت پذیرفت و سه حوزه ممیزان، بازرسان کیفی شرکت ممیزی کننده و بخش کنترل کیفی یاتا مورد تأیید قرار گرفته و در نهایت در مورخه 2 مارس 2019؛ فرآیند ممیزی بسته اعلان شد و این گواهینامه ارزشمند برای هفتمین بار تمدید شد و اسم بزرگ آسمان در فهرست آیوسا ریجستری یاتا باقی ماند.

بر اساس گفته هادی‌نژاد؛ یکی از عمده اهداف ممیزی آیوسا؛ ارتقاء سطح کیفی و ایمنی فرآیندهای شرکت‌های هواپیمایی تحت پوشش یاتا بوده است و به‌طور خاص بر سطح کیفی نظام‌های مدیریت‌های اجرایی و ساختار نظارتی موجود در سطح شرکت تمرکز ویژ­ه­ای دارد.

وی اضافه کرد: این مجوز می‌تواند یکی از معتبرترین مجوزهای بین­المللی یک شرکت هواپیمایی به‌حساب آید که توسط انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) صادر می‌شود به طوری که برای تمامی اعضاء یاتا، داشتن آن اجباری هست و طبق برنامه در بازه زمانی دوساله اتفاق میافتد و همان‌طور که قبلاً بیان شد برای تمامی شرکت‌های هواپیمای عضو یاتا به‌طور یکسان و استاندارد اجرا می‌شود.

مدیرکل ایمنی و نظام کیفی هواپیمایی آسمان تصریح کرد: به جهت پیشبرد اهداف عالیه مدیریت شرکت آسمان و با برنامه­ریزی دقیق و مکاتبات به‌عمل‌آمده با اتحادیه ایمنی هوانوردی اروپا احساس امیدواری کرده است در سال جدید 1398 مسائل فی­مابین با یاسا نیز حل‌وفصل شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.