| کد خبر: 179337 |

◄ وعده برقراری پروازهای فرودگاه یاسوج تا پایان سال

مسئولان از تلاش برای برقراری پرواز تهران-یاسوج تا پایان سال خبر دادند.

تین نیوز

مسئولان از تلاش برای برقراری پرواز تهران-یاسوج تا پایان سال خبر دادند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، علی محسنیان درباره پرواز تهران- یاسوج گفت: متاسفانه ناوگان امبرائر شرکت آتا که پروازهای یاسوج را پس از سانحه سقوط پرواز تهران- یاسوج انجام می‌داد به علت به وجود آمدن مشکلات حقوقی نتوانسته به تعهدات خود عمل کنند و این مشکل تنها مربوط به فرودگاه یاسوج نبود.

او افزود:  پس از سانحه مذکور به مدت 4ماه پروازی نداشته‌ایم که با حضور شرکت آتا در مقطعی(حدود 2ماه) پروازها برقرار شد اما بعد از کنسل شدن پروازهای فرودگاه یاسوج از سوی این شرکت از مردادماه امسال تاکنون(حدود 5ماه) پروازی نداشته‌ایم.

این مقام مسئول به رایزنی با 6 ایرلاین کشور طی چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: برخی ایرلاین‌ها قول‌هایی برای ماه‌های آینده دادند اما تا زمانی که این موضوع قطعی نشود به‌طور عمومی اعلام نمی‌کنیم.

محسنیان با یادآوری این موضوع که  زیرساخت‌های فرودگاهی یاسوج به نحو مطلوب در فرودگاه یاسوج گفت: برقراری، توسعه و استمرار پرواز در فرودگاه‌هایی که در مناطق کمتر توسعه‌یافته همچون یاسوج هستند یک مساله فرا فرودگاهی است و مدیران فرودگاه‌ها به تنهایی اختیار و توانایی چندانی بابت این موضوع ندارند.

او تاکید کرد: نیازمند همکاری و همیاری مسئولان اجرایی و سیاسی استان هستیم تا با استفاده از پتانسیل خود بتوانند شرکت‌های هواپیمایی را ترغیب و تشویق به برقراری پرواز در این منطقه کنند.

مدیر فرودگاه یاسوج اظهارکرد: با وجود اینکه استانداری بابت اجرای پروژه بهسازی و توسعه باند فرودگاه یاسوج 50 درصد سهم ریالی پروژه را تعهد کرده بود اما ریالی به تعهداتش عمل نکرد اما پروژه تمام شد.

محسنیان با بیان اینکه تغییر مسیر پروازها فنی نیست گفت: به خاطر شرایط اجتماعی و ذهنی مردم پیشنهاد تغییر مسیر پروازهای فرودگاه یاسوج را به دستگاه‌های زیربط داده‌ایم اما از اختیارات ما خارج است و باید در کمیته تخصصی فنی و امنیتی موضوع مطرح و مورد بررسی قرار گیرد که تاکنون پاسخ مثبتی در این رابطه دریافت نکرده‌ایم.

همچنین شاهرخ کناری، فرماندار شهرستان بویراحمد نیز از اعلام آمادگی یکی دو شرکت هواپیمایی برای راه‌اندازی و ازسرگیری پروازهای فرودگاه یاسوج خبر داد و گفت: شرکت آسمان اعلام کرد که ما می‌توانیم پروازهای یاسوج را با یک هواپیمای ای تی آر ۷۲ انجام دهیم اما چون ذهنیت مردم یاسوج و استان نسبت به این هواپیما مثبت نبود استاندار با این شرکت موافقت نکرد.

او اذعان داشت: قطعا و حداکثر تا پایان امسال پروازهای فرودگاه یاسوج به هر قیمتی باشد، راه‌اندازی و ازسرگیری می‌شود.

عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در اینباره گفت: با پیگیری‌های انجام شده و نگاه ویژه شرکت هواپیمایی ایران شرکت قشم ایر قرار است یک هواپیما با کیفیت بالا برای پروازهای فرودگاه یاسوج اختصاص دهد که امیدواریم به‌زودی شاهد راه‌اندازی پروازها در این فرودگاه باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.