| کد خبر: 179136 |

اولین همایش تخصصی نخبگان هوانیروز برگزار شد

اولین همایش تخصصی نخبگان هوانیروز و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌های تحقیقات صنعتی هوانوردی با حضور فرمانده هوانیروز ارتش، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

تین نیوز

اولین همایش تخصصی نخبگان هوانیروز و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌های تحقیقات صنعتی هوانوردی با حضور فرمانده هوانیروز ارتش، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  مهر، در این همایش، امیر جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش حضور داشتند.

هم‌زمان با این همایش، نمایشگاه دستاوردهای بومی صنایع بالگردی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌های تحقیقات صنعتی هوانوردی و با رویکرد بالگرد برگزار شد که صنایع هوانیروز ارتش، صنایع هوایی یاعلی اصفهان، مرکز بهینه‌سازی شهید زرهرن و تعدادی دیگر از شرکت‌های دانش بنیان حوزه‌های تحقیقات صنعتی هوانوردی آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

هم‌چنین معاونت جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش از دستگاه استارتر انواع بالگردها، جنگنده ها و تانک ها که قدرت جریان برق اولیه ای معادل ۲۵۰۰ آمپر را دارد رونمایی کرد.

دستگاه GPU به طور کلی توسط متخصصان سازمان جهادخودکفایی هوانیروز ارتش طراحی و ساخته شده است.

بمب هواسر به نام «جمرات» برای اهداف ثابت زمینی که فاقد بوستر و موتور یکی دیگر از دستاوردهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه است. این بمب با وزن ۱۵ کیلوگرم، قابلیت نصب بر روی انواع هواگردها، ازجمله بالگرد، پهپاد و جایروپلن را دارد، در ارتفاع بالای ۵۰۰ متر از سطح زمین رهاسازی می‌شود.

بمب «جمرات» مراحل تست و ارزیابی عملیاتی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

بمب «جمرات» که از سامانه ناوبری GPS/AHRS به همراه سیکر(جستجوگر) تصویری بهره می‌برد، در سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حامل، توانایی رها شدن دارد و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.