| کد خبر: 165274 |

پنج تفاهمنامه فروش محصولات صنایع هوایی بین ایران و ترکیه امضا شد

مسئول صادرات سازمان صنایع هوایی ایران اعلام کرد: پنج تفاهمنامه فروش انواع محصولات صنایع هوایی بین ایران و ترکیه در حاشیه نمایشگاه هوایی ایرشو اورآسیا 2018 در آنتالیا امضا شد.

تین نیوز

مسئول صادرات سازمان صنایع هوایی ایران اعلام کرد: پنج تفاهمنامه فروش انواع محصولات صنایع هوایی بین ایران و ترکیه در حاشیه نمایشگاه هوایی ایرشو اورآسیا 2018 در آنتالیا امضا شد.

به گزارش تین‌نیوز، جعفر زدوار گفت: این پنج تفاهمنامه شامل فروش محصولات صنایع هوایی از جمله پیچ و مهره های فنی صنعت هوایی، انواع قطعات مرتبط با صنعت هوا و فضا، موتور طلوع 4 و موتور صراط 2 است.

وی همچنین از تفاهم در زمینه صادرات محصولات صنعت هوایی تولید شرکت صاایران و فروش انواع رادیوها و انواع نشان دهنده های هوایی بین طرف ایرانی و ترکیه ای در این نمایشگاه خبر داد.

وی توسعه همکاری بین ایران و شرکت های ترکیه و سایر شرکت های فعال در زمینه صنعت هوا و فضا را از جمله اهداف شرکت در این نمایشگاه ذکر کرد و افزود: شرکت در این نمایشگاه دستاوردهای خوبی برای ما داشته و علاوه بر تفاهم برای فروش محصولات، با محصولات دیگر کشورها نیز آشنا شدیم.

وی اظهار کرد: دستاوردهای ایران در صنعت هوا و فضا که گوشه ای از آن در این نمایشگاه عرضه شده، از جمله عرضه انواع بالگردها و پهپادهای پیشرفته باعث تعجب خیلی از شرکت های ترکیه ای و خارجی در این نمایشگاه شده است.

وی با بیان این که در این نمایشگاه سه نوع پهپاد تولید ایران شامل 'یسیر'، 'بینا' و 'حماسه' در این نمایشگاه عرضه شده است، بیان کرد: این محصولات مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته و اقداماتی برای بازاریابی و فروش آنها انجام شده است.

وی همچنین از عرضه سه نوع از بالگردهای تولید ایران در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه بالگرد 'شاهد 278'، بالگرد دو موتوره چهار ملخ 'صبای 248' و بالگرد سورنا برای بازاریابی عرضه شده که همه آنها به طور کامل ساخت ایران بوده و توسط سازمان صنایع هوایی تولید می شود.

وی با اشاره به استقبال کشورهای خارجی از بالگرد صبا 248 ایرانی با وزن 3.6 تنی در این نمایشگاه گفت: این محصول از اقبال بیشتری برای فروش برخوردار است.

وی همچنین از عرضه دو نوع موتور پهپاد شامل موتور طلوع 4 و صراط 2 در این نمایشگاه خبر داد و گفت: ترکیه از جمله کشورهای راغب برای خرید موتورهای پهپاد ساخت ایران است.

وی اضافه کرد: ترک ها علاقه مند به همکاری با ایران در زمینه هوایی و فضایی بوده و خواهان انتقال تکنولوژی هستند و ما هم با ترکیه می توانیم این کار را انجام دهیم چرا که کار کردن با ترکیه در هر زمینه راحت تر است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه هوایی ایرشو اورآسیا 2018 از سه روز پیش در محل فرودگاه شهر آنتالیای ترکیه با شرکت نمایندگانی از صنایع هوایی و شرکت های فعال در صنعت هوا و فضای جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

در این نمایشگاه پنج روزه علاوه بر حضور سازمان صنایع دفاع، سازمان صنایع هوایی، سازمان جغرافیایی و شرکت صاایران به نمایندگی از ایران، 6 شرکت دانش بنیان ایرانی فعال در صنعت هوا و فضا و نیز سه شرکت هواپیمایی کیش، آسمان و آتا نیز به عنوان نمایندگان بخش خصوصی کشورمان شرکت کرده اند.

روز گذشته امیر سرتیپ خلبان سیدمحمد علوی جانشین معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از این نمایشگاه بازدید کرد و در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: سیاست ما این است که با کشورهای همجوار خودمان از جمله ترکیه بتوانیم روابط دوستانه در زمینه های نظامی و دفاعی داشته باشیم.

وی داشتن روابط دوستانه را برای مبادله تولیدات، محصولات و دانش فنی دفاعی و نظامی ضروری خواند و بیان کرد: در همین زمینه تعامل خوبی با ترکیه آغاز شده و حضور من در این نمایشگاه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران و شرکت بخش های مختلف صنعت هوایی ایران از جمله گام های مثبت این روابط با کشور همسایه ترکیه محسوب می شود.

وی محصولات عرضه شده در غرفه ایران در این نمایشگاه را عالی و روزآمد و مطابق با فناوری روز ارزیابی کرد و اظهار داشت: تنوع محصولات ایرانی کم بود ولی همین نمونه های عرضه شده هم بخشی از قابلیت های صنعت دفاعی ایران را نشان می دهد.

وی حضور در این نمایشگاه را برای عرضه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاعی فرصتی مغتنم دانست و اظهار کرد: در این نمایشگاه تعاملی با بقیه کشورها برای همکاری مشترک و نیز روابط دوستانه دفاعی انجام شد.

به گزارش ایرنا، در قالب این نمایشگاه، 150 برنامه نمایش هوایی با شرکت هواپیماهای نظامی و آموزشی و نیز بالگردها و پهپادهای نظامی برنامه ریزی شده که در مدت پنج روزه نمایشگاه به اجرا در می آید.

در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنایع هوایی و نیز تجهیزات و یافته های علمی و فنی به همراه نمونه تولیدات در این عرصه توسط 300 شرکت از 55 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران عرضه شده است.

پیش بینی می شود که از این نمایشگاه پنج روزه بیش از 500 هزار نفر بازدید کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.