| کد خبر: 178299 |

◄ پروازهای بین‌المللی ترکیه از فرودگاه آتاتورک خارج می‌شوند

پروازهای فرودگاه بین‌المللی آتاتورک ۲ هفته دیگر به فرودگاه استانبول منتقل می‌شود.

تین نیوز

پروازهای فرودگاه بین‌المللی آتاتورک ۲ هفته دیگر به فرودگاه استانبول منتقل می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، انتقال فرودگاه بین‌المللی آتاتورک به فرودگاه بین‌المللی استانبول (بزرگترین فرودگاه بین‌المللی دنیا در ترکیه) که تازه تاسیس است، از 15 دسامبر آغاز می‌شود.

بدین منظور نشستی برای تبادل نظر میان  وزیر حمل و نقل ترکیه مهمت جاهید، مدیر سازمان هواپیمایی ترکیه فوندا اوجاک و سایر اشخاص مربوط به این پروژه برگزار شد.

در روزهای 30 و 31 دسامبر که آخرین روزهای انتقال فرودگاه آتاتورک به  فرودگاه استانبول است، تمام پروازها لغو خواهند شد و مسافرانی که قصد پرواز دارند از فرودگاه صبیحا گوکچن می‌توانند استفاده کنند و از فرودگاه  آتاتورک نیز فقط جت‌های شخصی می‌توانند استفاده کنند.

چندی پیش فرودگاه جدید استانبول که سومین فرودگاه بین‌المللی این شهر به شمار می‌رود، با برگزاری مراسمی رسمی و با حضور رئیس جمهوری ترکیه به طور رسمی افتتاح شد.

این فرودگاه ظرفیت پذیرش سالانه ۹۰ میلیون مسافر را دارد، در حال حاضر یکی از پنج فرودگاه بزرگ جهان به شمار می‌رود و با اجرای طرح‌های توسعه آن، سال‌ها عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان را از آن خود خواهد کرد.

ظرفیت این فرودگاه طی ۱۰ سال آینده به ۲۰۰ میلیون مسافر افزایش خواهد یافت. چهار فاز تکمیل فرودگاه جدید استانبول در سال ۲۰۲۸ تکمیل خواهد شد که در این صورت این فرودگاه دارای شش باند پرواز و دو پایانه مسافری ۷۶ کیلومتر مربعی خواهد شد.

ترافیک هوایی ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک به ۱۱ درصد و در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۵.۷ درصد افزایش یافته است.

فرودگاه آتاتورک استانبول در حال حاضر دارای ظرفیت جابه‌جایی ۶۴ میلیون مسافر و فرودگاه صبیحای این شهر نیز توان پذیرش ۳۰ میلیون مسافر را در سال دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.