| کد خبر: 176720 |

◄ عدم سوخت‌رسانی به هواپیمای ایرانی بی‌ارتباط به تحریم نیست

دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی بحث عدم سوخت‌رسانی در فرودگاه استانبول به هواپیمای ایرانی را بی‌ارتباط به مسئله تحریم ندانست.

تین نیوز

دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی بحث عدم سوخت‌رسانی در فرودگاه استانبول به هواپیمای ایرانی را بی‌ارتباط به مسئله تحریم ندانست و در این رابطه عنوان کرد:  باید منتظر بود و دید که راهکارهایی که اروپاییان برای برجام ارائه می‌دهند چه خروجی‌هایی دارد، امیدوارم که یکی از این خروجی‌ها، حل شدن موضوع سوخت‌گیری ایرلاین‌های ایرانی باشد.

حمید غوابش در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص خودداری از سوخت‌رسانی به یک هواپیمای ایرانی در ترکیه، توضیح داد: این موضوع می‌تواند مرتبط با تحریم‌ها باشد چرا که در گذشته نیز این اتفاق افتاده بود.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: پیش از برجام نیز شرکت‌هایی که توزیع‌کننده سوخت بودند به دلیل تحریم‌ها از فروش سوخت به ایرلاین‌های ایرانی به‌ویژه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ممانعت می‌کردند.

این کارشناس صنعت هوایی با بیان این‌که معمولا در پروازهای کوتاه بین‌المللی مانند ترکیه معمولا شرکت‌های هواپیمایی برای مسیر رفت‌وبرگشت خود از مبدأ پرواز سوخت‌گیری می‌کنند که نیاز به سوخت‌گیری مجدد نداشته باشند، عنوان کرد: در مسیرهای پروازی طولانی‌مدت که توسط هواپیماهای میان برد انجام می‌شود در فرودگاه مقصد نیاز به سوخت‌گیری مجدد است که بنده به خاطر دارم که شرکت هواپیمایی هما در قبل از برجام ناچار بود که در چند فرودگاه نشست‌وبرخاست انجام بدهد تا بتواند سوخت‌گیری کند که این موضوع در نهایت هزینه عملیاتی هما را بسیار افزایش داد.

دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی ابراز داشت که باید صبر کرد و دید که ما راهکارهایی که اروپاییان برای برجام ارائه می‌دهند چه خروجی‌هایی دارد، تصریح کرد: امیدوارم که یکی از این خروجی‌ها، حل شدن موضوع سوخت‌گیری ایرلاین‌های ایرانی در فرودگاه‌های خارج از کشور به‌ویژه اروپا باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.