| کد خبر: 175356 |

◄ ترکیه، امارات و هند مقصد خلبانان مهاجر

عضو کمیسیون عمران مجلس یکی از دلایل مهاجرت خلبان‌ها را برخورد نامناسب با آن‌ها عنوان کرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس یکی از دلایل مهاجرت خلبان‌ها را برخورد نامناسب با آن‌ها عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، سیدهادی بهادری گفت: مسئله مالی تنها دلیل مهاجرت خلبانان نیست بلکه نحوه برخورد با این قشر نیز از سوی مسئولان بسیار مهم است.

او ادامه داد: به‌عنوان مثال شاهد بودیم  برخورد مناسبی با خلبانی مانند کاپیتان شهبازی که توانست هواپیما را با دو چرخ به زمین بنشاند، نداشتند.

این نماینده مردم در مجلس دهم  گفت: مهاجرت خلبانان شرکت‌های هواپیمایی به کشورهای آسیایی به‌ویژه کشورهای منطقه نگران کننده است.

بهادری به مطرح بودن مسئله مهاجرت خلبانان در سال‌های گذشته تاکید کرد و گفت: یک روز، مهاجرت این افراد به ترکیه مطرح شده و روزهای دیگر کشورهایی مانند امارات و هند.

او درباره علت مهاجرت خلبانان گفت: نبود بازار کار، کاهش آمار پروازهای هوایی داخل کشور و تفاوت حقوق پرداختی ایرلاین‌های خارجی نسبت به ایرلاین‌های داخلی باعث ترغیب خلبان‌ها به مهاجرت می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از خروج خلبان‌ها با عنوان فرار سرمایه یاد کرد و گفت: برای تربیت یک خلبان از درجه کمک‌خلبانی به خلبانی بیش از یک میلیارد تومان هزینه می‌شود.

بهادری به اعمال سیاست‌های تشویقی برای ترغیب افراد برای فعالیت در کشور تاکید کرد و گفت: مسئولان کشور برنامه‌ای برای حفظ نخبگان ازجمله خلبانان در کشور ندارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.