| کد خبر: 174714 |

پیشرفت ۹۹ درصدی ترمینال جدید فرودگاه اردبیل

پروژه ترمینال جدید فرودگاه اردبیل به پایان رسید.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل از به پایان رسیدن پروژه ترمینال جدید فرودگاه این استان خبر داد و گفت: مراحل ساخت ترمینال جدید فرودگاه بالای ۹۹ درصد است و کاربری آن در سطح فرودگاه‌های خارجی است، ولی به صورت دو منظوره از آن استفاده خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدفخرالدین هاشمی، مدیر فرودگاه‌های اردبیل از به پایان رسیدن چند پروژه توسعه‌ای در این فرودگاه خبر داد و گفت: پیشرفت ترمینال جدید فرودگاه بالای ۹۹ درصد است و حدود ۶۰ میلیارد اعتبار برای آن هزینه شده است.

این مدیر فرودگاهی افزود: این ترمینال در مساحت ۸۱۰۰ مترمربع در حال ساخت است و کاربری آن در سطح فرودگاه‌های خارجی است و ما به صورت دو منظوره از آن استفاده خواهیم کرد. این ترمینال در حال حاضر در بین فرودگاه‌های همسطح ما خدمات بی‌نظیر و قابل مطرح شدن در سطح کشور دارد که شرکت فرودگاه‌های کشور در استان اردبیل احداث کرده است.

وی همچنین درباره بهسازی باند ۳۳۱۵ فرودگاه نیز گفت: باند ۳۳۱۵ که باند اصلی فرودگاه است در حال بهسازی است و اعتباری که برای آن در نظر گرفته شده ۴۵ میلیارد تومان است، ولی قطعا موارد دیگر هم به آن اضاف می‌شود؛ مانند سیستم روشنایی و کابل‌کشی جدید هم که در این صورت هزینه‌ها به ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیر فرودگاه‌های اردبیل افزود: به تازگی پاویون فرودگاه نیز بهسازی شده و توسعه یافته است و به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

این مدیر فرودگاهی درباره آخرین وضعیت پروازها در این فرودگاه توضیح داد: در ۶ ماهه دوم سال به دلیل خنک شدن هوا تعداد پروازها در فرودگاه اردبیل حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش می‌یابد.

وی درباره وضعیت پروازها به عتبات گفت: پیش از پروازهای حج معمولا هفته‌ای یک پرواز به عتبات داشتیم و در حال حاضر هنوز تعداد پروازها به عتبات مشخص نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.