| کد خبر: 173656 |

مراحل پایانی برج مراقبت فرودگاه قشم

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از پیشرفت 75 درصدی پروژه ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت فرودگاه بین‌المللی قشم خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از پیشرفت 75 درصدی پروژه ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت فرودگاه بین‌المللی قشم خبر داد. 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از برنا، محرم بهاروند با اعلام این خبر بیان داشت: احداث ساختمان تکنیکال بلاک(برج مراقبت) از مهرماه سال 1394 در زمینی به مساحت 17 هزار مترمربع آغاز شد. این پروژه با زیربنای دو هزار و 400 مترمربع در دوطبقه و با اعتباری بالغ‌بر 98 میلیارد ریال در حال اجراست.

او افزود: طبقه اول ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه بین‌المللی قشم به وسعت یک هزار و 800 مترمربع با 23 اتاق اصلی و 10 اتاق جانبی بخش‌های الکترونیکی، مخابرات، مراقبت پرواز، انفورماتیک، اتاق هواساز، تاسیسات، سالن آمفی تئاتر، نمازخانه، دبیرخانه و بخش‌های آموزشی را شامل می‌شود.

به گفته بهاروند، مساحت طبقه دوم این ساختمان 600 مترمربع بوده و شامل 7 اتاق اصلی و 5 اتاق جانبی مخصوص کادر مدیریتی و اتاق جلسات است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین دارای برج مراقبتی به ارتفاع 36 متر و ارتفاع دید 32 متر بوده با تجهیزات کامل الکترونیکی است.

او مساحت طبقه اختصاص یافته به تجهیزات الکترونیکی را 70 مترمربع عنوان کرد و گفت: مساحت اتاقک کابین برج 90 مترمربع است.

 معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: امیدواریم این پروژه تا بهمن‌ماه امسال  به بهره‌برداری رسیده و بتواند خدمات به‌روزی را به مسافران و گردشگران این منطقه ارائه دهد.

گفتنی است، پس از سکان‌داری سازمان منطقه آزاد قشم توسط حمیدرضا مومنی طرح‌های توسعه فرودگاه بین‌المللی قشم به‌سرعت و با جدیت دنبال می‌شود. فرودگاه بین‌المللی قشم دارای رده کت 7 (درجه ایمنی بسیار خوب) در کشور است و از تجهیزات و سیستم‌های آتش‌نشانی به‌روز دنیا برخوردار است.

باند فرودگاه با طول چهار هزار و 225 متر و عرض 60 متر و شانه 45 متر مفید، جزو مقاوم‌ترین باندهای کشور است که تمامی هواپیماهای سنگین به‌جز هواپیماهائی که طول بال آن‌ها بیشتر از  60 متر باشد، می‌توانند در آن فرود بیایند و کلیه پروازهای IFR(پرواز با دستگاه‌های کمک ناوبری) وVFR (بدون دستگاه کمک ناوبری) در این باند ممکن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.