| کد خبر: 166670 |

◄ ورود قرارگاه خاتم به پروژه پل خلیج فارس؟

مدیرعامل منطقه آزاد قشم از اعلام آمادگی قرارگاه خاتم‌الانبیا و یک شرکت چینی برای ساخت پل خلیج‌فارس خبر داد و گفت: تا چهار ماه دیگر وضعیت پروژه پل خلیج‌فارس تعیین تکلیف می‌شود

تین نیوز
مدیرعامل منطقه آزاد قشم از اعلام آمادگی قرارگاه خاتم‌الانبیا و یک شرکت چینی برای ساخت پل خلیج‌فارس خبر داد و گفت: تا چهار ماه دیگر وضعیت پروژه پل خلیج‌فارس تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش تین‌نیوز، حمیدرضا مؤمنی گفت: انتخاب پیمانکار ساخت پروژه نیمه‌کاره پل خلیج‌فارس (پل اتصال‌دهنده قشم به بندرعباس)  پس از 8 سال بین قرارگاه خاتم‌الانبیا و یک شرکت چینی‌ به‌زودی صورت خواهد گرفت.

او گفت:  پروژه پل خلیج‌فارس در سال 89 آغاز شد و با 17.5 درصد پیشرفت فیزیکی تا به امروز برای این پروژه 220 میلیارد تومان هزینه شده است.

مؤمنی گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء پیشنهاد تغییرات در سازه پل را داده است که البته در راه و راه‌آهن و بندر کاوه امکان اعمال تغییرات وجود ندارد و هنوز برآوردهای میزان کاهش قیمت‌ها در پیشنهاد قرارگاه خاتم الانبیا قطعی نشده است اما به نظر می‌رسد تفاوت زیادی نداشته باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم  گفت: شرکت چینی پیشنهاد ساخت پل با استفاده از یک تکنولوژی جدید را با هزینه کمتر و در زمان کمتر داده است.

مؤمنی گفت: چینی‌ها معتقدند که ساخت این پروژه با تکنولوژی جدید قیمت و هزینه ساخت را کاهش می‌دهد. در حال حاضر برآورد هزینه‌ها برای ساخت این پروژه 450 میلیون یورو است که چینی‌ها پیشنهاد ساخت پروژه را ارزان‌تر از این رقم داده‌اند.

او گفت: شرط ما با چینی‌ها این بوده است که هر سرمایه‌گذاری که در این پروژه انجام شد مانند ساخت و نصب کیسون‌ها از تمام آن‌ها استفاده شود. به‌هرحال ما نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری 220 میلیارد تومانی را نادیده بگیریم.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با اشاره به شرایط مذاکره با شرکت چینی پس از خروج امریکا از برجام اظهار کرد: بعید است که چینی‌ها به دلیل ترس از برگشت تحریم‌ها مطالعه پروژه را رها کنند چراکه یک هفته گذشته پس از اعلام خروج امریکا از برجام مذاکراتی داشتیم که در این مذاکرات به این موضوع اشاره‌ای نکردند و به‌طور مستقیم اعلام کردند که نگران این شرایط نیستند و همکاری با ایران را ادامه می‌دهند.

به گزارش ایلنا، او گفت: تا زمانی که مطالعات هر دو طرف متقاضی ورود به پروژه را بررسی و ارزیابی نکنیم نمی‌توانیم بگوییم پروژه به کدام شرکت واگذار می‌شود اما چیزی که اهمیت دارد کیفیت و مدت‌زمان و هزینه اجرای پروژه است.    

مؤمنی بابیان اینکه چینی‌ها برای مطالعه این موضوعات 6 ماه فرصت خواسته‌اند که ما با فرصت 4 ماهه موافقت کردیم، تأکید کرد: بنابراین تا 4 ماه دیگر وضعیت پروژه پل خلیج‌فارس تعیین تکلیف می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    پل خلیج فارس از دهه ۱۳۶۰سرزبانها افتاده لیاقت ان نرسیده که این پروژه ملی پایان یابدچه پل اتومبیل رو وخط آهن هرچند که خلیج فارس پرافتخارایران است باید این این هرچهزودتربپایان برسد