| کد خبر: 172505 |

شماره 175 هفته‌نامه «حمل‌ونقل» منتشر شد؛

اماواگر ایرتاکسی ها در ایران

گزارش دیگری که به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید، گزارش صفحه 12 «حمل‌ونقل» است که با تیتر «ماشین داری آسان نیست» منتشر شده است. در این گزارش سعی شده که هزینه‌های مالکیت و استفاده از خودروی شخصی در اروپا و آمریکا مقایسه شود. این گزارش وضعیت استهلاک، بیمه، معاینه فنی، مالیات و عوارض، تعمیرات، سوخت، نگهداری و ... را در کشورهای مختلف مقایسه کرده است.

تین نیوز

امیر کلهر: محسن هاشمی که هفته گذشته به عنوان  کاندیدای ریاست شورای شهر تهران در سال دوم معرفی شد و توانست با کسب 21 رأی از 21 رأی مأخوذه به عنوان رئیس شورای شهر تهران بار دیگر انتخاب شود، این هفته در یادداشتی که به عنوان سرمقاله هفته‌نامه «حمل‌ونقل» انتخاب شده است، بیان کرده است که «اگر بخواهیم برای این شورا عنوانی را انتخاب کنیم، «شورای مردم» وصف مناسبی است، چرا که تشکیل این شورا با بالاترین نصاب مشارکت مردمی و آرای شهروندان در تاریخ ایران رقم خورده و این مسئولیت سنگینی را از سوی شهروندان متوجه ما کرده است.»

به گزارش تین‌نیوز، او در بخش دیگر این یادداشت که با عنوان «شورای مردم» در صفحه اول «حمل‌ونقل» منتشر شده، نوشته است: «با وجود آنکه در ابتدای فعالیت شورا، شهردار منتخب با اجماع اعضای شورای شهر برگزیده شد اما به دلایلی پس از هفت ماه ناگزیر به استعفا شد و انتصاب سرپرست و شهردار جدید موجب شد تا در سال نخست شورای شهر، سه تغییر در مسند مدیریت شهری رخ دهد و با توجه به شرایط اقتصادی ویژه کشور و رکود در صنعت ساختمان، عملاً امکان بروز تحول عینی و رونق در مدیریت شهری به میزان مورد انتظار محقق نشد که خارج از اراده و توان شورای پنجم بود.»

یکی از گزارش‌های خواندنی جدیدترین شماره منتشر شده «حمل‌ونقل» از  وضعیت ایرتاکسی ها در ایران است. در بخشی از این گزارش نوشته شده است: «در شهرهای بزرگ و پرترافیک و در محدوده‌هایی که فعالان اقتصادی قدرتمندی فعال هستند، استفاده صرف از حمل‌ونقل زمینی صرفه اقتصادی و زمانی چندانی ندارد و در این ‌بین تاکسی‌های هوایی که از نظر زمانی امکان جابه‌جایی مسافرانشان در مناطق مختلف را دارند یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌روند.

آمارها نشان می‌دهد در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، ناوگانی برای جابه‌جایی مسافرانی در نظر گرفته شده که هم برای سرمایه‌گذاران این خطوط اهمیت بالایی دارد و هم این امکان را می‌دهد که مسافران و متقاضیان با استفاده از این امکان در کمترین زمان ممکن به مقصد برسند.»

در این گزارش، گفتگویی هم با علیرضا منظری، معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری شده است. او معتقد است تاکسی‌های هوایی هرگز نتوانسته‌اند جاذبه کافی داشته باشند و در عمل بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند دیگر بخش‌ها را مدنظر قرار دهند.

منظری همچنین گفته است که «یکی از مهم‌ترین موضوعات مقایسه قیمت خرید هواپیماهای سبک برای تاکسی هوایی و هواپیمای بدنه باریک دست‌دوم برای حمل مسافر است که در برخی موارد حتی قیمت آن از قیمت هواپیمای سبک هم ارزان‌تر تمام می‌شود. درنتیجه سرمایه‌گذاران با مقایسه درآمد هزینه هر دو مورد به نتیجه اقتصادی بودن برای خرید هواپیمای سبک نمی‌رسند.» این گزارش را با تیتر «افسانه ایرتاکسی» می‌توانید در صفحه 5 هفته‌نامه «حمل‌ونقل» بخوانید.

گزارش دیگری که به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید، گزارش صفحه 12 «حمل‌ونقل» است که با تیتر «ماشین داری آسان نیست» منتشر شده است. در این گزارش سعی شده که هزینه‌های مالکیت و استفاده از خودروی شخصی در اروپا و آمریکا مقایسه شود. این گزارش وضعیت استهلاک، بیمه، معاینه فنی، مالیات و عوارض، تعمیرات، سوخت، نگهداری و ... را در کشورهای مختلف مقایسه کرده است.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران هم در گفتگویی با «حمل‌ونقل» بیان کرده است که یکی از مشکلات ساختاری شوراها این است که با وجود اینکه نظارت بخشی از وظایف اصلی آنهاست، سازوکار و سازمانی برای نظارت ندارند؛ نظارت بر مجموعه‌ای که به لحاظ تشکیلاتی شاید به گستردگی مجموع چند وزارتخانه باشد. به دلیل همین فقدان سازمان نظارتی، لازم است نظارت همگانی فعال‌تر شود، هرچند می‌دانیم در بعد نظارت همگانی همیشه ممکن است افراط و تفریط مطرح باشد. اما در مجموع گمان می‌کنم نظارت همگانی یک شعار، یا یک ژست نیست. نظارت همگانی یک نیاز هست که پیش‌نیاز آن، امر شفافیت است. این گفتگو را می‌توانید در صفحه 11 «حمل‌ونقل» بخوانید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.