| کد خبر: 167922 |

شماره 164 «حمل و نقل» منتشر شد

◄ ورود دادستانی به حوزه هوایی، لیزینگ هواپیما و چند موضوع دیگر

مهمترین پرسش و محور سرمقاله شماره 164 هفته‌نامه حمل‌ونقل این سوال است که آیا سازمان هواپیمایی اعتبار خود را از دست داده که دادستانی به صورت مستقیم به این حوزه ورود کرده است؟

تین نیوز

«چرایی عبور دادستانی از سازمان هواپیمایی» عنوان سرمقاله شماره 164 هفته‌نامه «حمل‌ونقل» است. در این سرمقاله سلیمان محمدی، هفت پرسش را در رابطه با این موضوع مطرح کرده است و در پایان نوشته است که «فارغ از تمام این سؤالات بی‌جواب، همان‌طور که پیش‌تر گفته شد همه متخصصان حوزه هوایی به دلایلی آشکار ورود نهادهای قضایی و پلیسی را به حوزه تخصصی هوانوردی خطرناک دانسته و عواقب سنگینی برای آن برمی‌شمرند.»

مهمترین پرسش و محور سرمقاله این شماره این سوال است که آیا سازمان هواپیمایی اعتبار خود را از دست داده که دادستانی به صورت مستقیم به این حوزه ورود کرده است؟ همچنین صفحات 9، 14 و 15 نیز به همین موضوع اختصاص پیدا کرده است. موضوعی که عکس یک این شماره از هفته‌نامه را با تیتر «اولین قدم، آخرین اخطار» به خود اختصاص داده است.

تیتر یک این شماره از هفته‌نامه حمل‌ونقل با عنوان «طرح جوانمرگ» به مسئله اجاره (لیزینگ) هواپیماها به ایران بعد از خروج رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا از برجام اختصاص دارد. برای خواندن موضوعات مطرح شده در این پرونده می‌توانید صفحات 5 و 12 را بخوانید. غلامرضا سلامی، مشاور وزیر راه و شهرسازی نیز در گفتگویی با تیتر «لیزینگ در ایران متولی مشخصی ندارد» از آینده قراردادهای هواپیمایی ایران گفته است و بیان کرده است که با وجود مشکلات پیش‌رو ایرلاین‌های ایرانی می‌توانند در بازار جهانی حضور داشته و نیازهایشان را برطرف کنند.

تیمور رحمانی، اقتصاددان نیز در گفتگو با «حمل‌ونقل» در رابطه با راه‌های مقابله با افزایش بی رویه اجاره‌بها گفته است که برای ساماندهی بازار اجاره نمی‌توان از سیاست تعزیراتی استفاده کرد بلکه این بخش نیاز به تدوین سیاست‌های بلندمدت دارد. او همچنین استفاده از الگوی سایر کشورها یعنی کنترل بازار از طریق ایجاد شرکت‌های اجاره‌داری حرفه‌ای را نیازمند ثبات در بازار دانسته است و در این گفتگو توصیه‌ای به سیاست‌گذاران برای حل این معضل در کوتاه‌مدت کرده است.

هفته گذشته ۶ ایده برتر برای طراحی بزرگ‌ترین ترمینال فرودگاهی کشور انتخاب شدند و به همین دلیل صفحه هوایی شماره 164 هفته‌نامه «حمل‌ونقل» به این موضوع با تیتر «ابرپروژه ایرانشهر امسال کلنگ می‌خورد» پرداخته است.

موضوع دیگری که این هفته‌نامه به آن پرداخته است، بحث گردشگری دریایی و لزوم توجه به آن در ایران است. در صفحه دریایی می‌توانید گفتگو با نماینده مردم بندرعباس در مجلس در رابطه با این موضوع را بخوانید. همچنین یادداشتی از غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در همین رابطه در این صفحه با تیتر «اول سواحل را نجات دهیم» منتشر شده است.

«سکوت در برابر باغ‌کشی» تیتر گزارشی است که در صفحه 11 هفته‌نامه «حمل‌ونقل» منتشر شده است. در این گزارش نوشته شده است که «درختان دو باغ بزرگ در تهران در حال خشک‌شدن هستند. یکی در سعادت‌آباد و دیگری در منطقه ۱۴. یکی از این باغ‌ها، باغ وثوق‌الدوله است و دیگری به باغ شب‌های برره معروف است؛ اما هر دو باغ یک مالک دارد، بنیاد مستضعفان.» نویسنده این گزارش سپس به تخریب باغ‌هایی که در سالهای گذشته اتفاق افتاده و در تملک بنیاد مستضعفین بوده است پرداخته و نوشته است که «به‌تازگی شورای شهر تهران به تخریب درختان دو باغ توسط این بنیاد ورود کرده است.»

برای خواندن مطالب دیگر این شماره یا شماره‌های دیگر در کانال مجازی هفته‌نامه «حمل‌ونقل» به آدرس https://t.me/TWeekly عضو شوید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.