| کد خبر: 148865 |

◄ پنجمین و ششمین هواپیمای ATR تحویل ایران‌ایر شد

در فرودین ماه سال جاری هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ATR را به امضاء رساند و با احتساب ورود این دو فروند هواپیما، «هما» تاکنون 6 فروند از این نوع هواپیماها را تحویل گرفته است.

تین نیوز

ایران دو فروند از هواپیماهای برجامی خود را تحویل گرفت. این دو هواپیما، پنجمین و ششمین هواپیماهای نوع ATR هستند که دقایقی قبل از تولوز فرانسه وارد تهران شده و  در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشستند.

بر اساس مذاکرات انجام شده، ایران سفارش خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای نو شامل ۱۰۰ فروند ایرباس، ۸۰ فروند بوئینگ و ۲۰ فروند هواپیمای ATR را  را به  شرکت‌های فرانسوی و آمریکایی  ارائه داده بود که تاکنون 7 فروند از این هواپیماها تحویل داده شده است. این هواپیما شامل ۳ فروند ایرباس و ۴ فروند ATR بود؛ حالا تعداد هواپیماهای تحویل داده شده به ایران به عدد 9 رسیده است. 

 این دو هواپیما شب گذشته از سوی فرزانه شرفبافی سرپرست ایران‌ایر و جمعی دیگر از مدیران هما در شهر تولوز فرانسه که محل استقرار کمپانی تولید‌کننده این نوع هواپیماهاست؛ تحویل گرفته شد. 

 در فرودین ماه سال جاری هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ATR را به امضاء رساند و با احتساب ورود این دو فروند هواپیما، «هما» تاکنون 6 فروند از این نوع هواپیماها را تحویل گرفته است.

هواپیمای ATR قادر است 70 نفر را تا مسافت 1528 کیلومتر جا‌به‌جا کند و به‌دلیل استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم مصرف، ایمن و پیشرفته هزینه‌های عملیاتی آن به‌شدت پایین و مقرون به صرفه است.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.