| کد خبر: 148763 |

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری عنوان کرد

◄ دریافت گواهینامه EASA برای اولین بار در خاورمیانه

دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی آژانس ایمنی هوانوردی (EASA) شد.

تین نیوز

دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی آژانس ایمنی هوانوردی  اروپا (EASA) شد. بر اساس گواهینامه صادر شده، ازین پس دانشجویان دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری نیازی به گذراندن دوره‌های خارجی ندارند و می‌توانند با مدرک معتبر  این دانشکده با ایرلاین‌های خارجی  همکاری داشته باشند.

این گواهینامه ظهر امروز در مراسمی با حضور آرش خدایی قائم‌مقام سازمان هواپیمایی کشوری، سفیر بلژیک در ایران و حسن قنبری رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری و به این دانشکده اعطا شد.

به گزارش تین‌نیوز، در این مراسم، رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری دریافت گواهینامه بین‌المللی آژانس ایمنی هوانوردی اروپا موسوم به EASA  را بسیار بااهمیت عنوان کرد و گفت: مجوز part 147  مبتنی بر EASA  و برای اولین بار است که در خاورمیانه، این گواهینامه صادر می‌شود.

حسین قنبری در مراسم اعطای گواهینامه بین‌المللی (EASA) به دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری با بیان این‌که این دانشکده قدیمی‌ترین مرکز آموزش و تامین‌کننده نیروهای آموزشی متخصص مورد نیاز صنعت هوایی کشور است که در سال 1328 کار خود را آغاز کرده گفت: این دانشکده برنامه آموزشی آکادمیک خود را با تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با توجه به نیاز صنعت هوانوردی اجرا می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر دانشکده صنعت هواپیمایی در چهار رشته تخصصی اصلی شامل مهندسی و تعمیر و نگه‌داری هواپیما، مهندسی الکترونیک هواپیما، مهندسی مخابرات هواپیما و مهندسی هوانوردی و مراقبت پرواز دانشجو می‌پذیرد.

قنبری خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم گذشته و همکاری با شبکه آموزشی هوانوردی بلژیک و سازمان هواپیمایی کشوری و طی مراحل متعدد، انجام بازدیدها و بازرسی‌های سخت و فشرده سرانجام امکانات آموزش، فرآیندها و محتوای آموزش این مرکز مطابق با الزامات و استانداردهای آژانس امنیت هوانوردی تشخیص داده شد و بر اساس آن برای دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری مجوز part 147  مبتنی بر EASA  صادر شد.

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری با بیان اینکه دریافت این گواهینامه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، عنوان کرد: برای اولین‌بار است که در منطقه خاورمیانه این گواهینامه صادر می‌شود و به موجب آن این دانشکده مجاز است نسبت به رویه‌های آموزشی‌های تخصصی، اقدام کند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.