| کد خبر: 139758 |

آذری خبر داد:

اعزام 7000 حاجی با 26 پرواز از فرودگاه گرگان

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان خبر داد که از روز 24 مرداد ماه با انجام 26 پرواز از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر حدود 7 هزار حاجی از فرودگاه گرگان عازم سرزمین وحی می‌شوند.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان خبر داد که از روز 24 مرداد ماه با انجام 26 پرواز از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر حدود 7 هزار حاجی از فرودگاه گرگان عازم سرزمین وحی می‌شوند.

رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در خصوص تمهیدات فرودگاه گرگان برای انتقال حجاج بیت‌الله الحرام به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: با برگزاری دو جلسه هماهنگی برای انجام پروازهای حجاج، فرودگاه آمادگی کامل برای اعزام حجاج گلستانی به سرزمین وحی را دارد.

وی خبر داد که نخستین پرواز حجاج گلستانی 24 مردادماه از این فرودگاه انجام می‌شود و افزود: عملیات انتقال حجاج طی 11 روز تا 3 شهریور ادامه پیدا خواهد کرد و طی این مدت 6 هزار و 905 نفر حاجی با 26 پرواز گرگان را به مقصد مدینه ترک خواهند کرد.

آذری هم‌چنین خبر داد که شرکت هواپیمایی ایران ایر انتقال حجاج گلستانی را از این فرودگاه انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اعزام حدود 7 هزار حاجی از استان گلستان به سفر حج گفت: این رقم نسبت به آخرین سال اعزام حجاج یعنی سال 94 تقریباً 285 درصد رشد داشته است بر همین اساس به دلیل رشد بالای 100 درصدی پروازهای داخلی و کمبود فضای ترمینالی از پذیرش بدرقه کنندگان معذور خواهیم بود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان دراین‌باره توضیح داد: فرودگاه گرگان در حال حاضر با بهره‌گیری از یک ترمینال مشترک (داخلی و خارجی) پذیرش و اعزام مسافرین را انجام می‌دهد. در زمان اعزام و پذیرش پروازهای حج با توجه به محدودیت فضا در ترمینال، اپرون و دیگر محاوط فرودگاهی و با توجه به تداخلات پروازی و مسافری که به وجود می‌آید، مشکلاتی در پیش خواهیم داشت و برای به حداقل رساندن اثرات این محدودیت‌ها از پذیرش بدرقه کنندگان معذورخواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس دستورالعمل 11 ماده‌ای فرودگاه‌های کشور برای اعزام و پذیرش حجاج درسال 96 فرودگاه‌ها ابتدا و انتهای سفر هستند و ایجاد شرایط مطلوب و نیز حسن همکاری طرفین می‌تواند تأثیر به سزایی در رضایتمندی حجاج داشته باشد.

هم‌چنین فرودگاه‌های کشور موظف هستند با توجه به محدودیت‌های سازمان حج و زیارت در موضوع اسکان حجاج در کشور عربستان و "اسلوت تایم" اعمالی از طرف فرودگاه جده و مدینه از یک سو و محدودیت‌های موجود در فرودگاه‌های کشور از طرف دیگر، همکاری لازم در تنظیم برنامه پروازی ایرلاین‌های مجری نقل و انتقالات حجاج را به عمل خواهند آورد.

منبع: گلستان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.