| کد خبر: 133179 |

مشکلات تاکسی‌های فرودگاه امام مربوط به تعاونی است نه شهر فرودگاهی/ نمی توانیم مسافر را تحویل خودرو غیر استاندارد بدهیم

مدیر برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام خمینی با اشاره به مشکلاتی که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه تاکسیرانی برای تسویه بدهی‌های خود در طول سال‌های گذشته با فرودگاه امام خمینی داشته، اظهار کرد: مشکلاتی که امروز رانندگان تاکسی‌های این فرودگاه با آن مواجه هستند، مربوط به شرکت تعاونی ویژه فعال در این حوزه است.

تین نیوز

مدیر برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام خمینی با اشاره به مشکلاتی که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه تاکسیرانی برای تسویه بدهی‌های خود در طول سال‌های گذشته با فرودگاه امام خمینی داشته، اظهار کرد: مشکلاتی که امروز رانندگان تاکسی‌های این فرودگاه با آن مواجه هستند، مربوط به شرکت تعاونی ویژه فعال در این حوزه است.

 

به گزارش ایسنا، در طول روزهای گذشته تعدادی از رانندگان تاکسی‌ فعال در فرودگاه امام خمینی برای اعتراض نسبت به شرایط خود در مقابل وزارت راه و شهرسازی و سپس مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

 

اعتراض این راننده‌ها به نامشخص بودن شرایط کاری‌شان و البته پذیرفته نشدن بعضی از خودروهای آنها در خط مسافربری فرودگاه امام خمینی بوده است. موضوعی که توضیحات یکی از مسئولان این فرودگاه نشان می‌دهد که ارتباطی با سیاست‌های این فرودگاه نداشته و به شرکت فعال در این حوزه باز می‌گردد.

 

حسین سلیمان‌بیگی در این رابطه به ایسنا توضیح داد: در حال حاضر شش شرکت خدمات‌رسانی به مسافران در فرودگاه امام خمینی فعال هستند. فرودگاه از آنها برای ترانزیت مسافر پولی دریافت نمی‌کند اما آنها موظفند اجاره‌ بهای غرفه‌ها و فضاهایی که در اختیار گرفته‌اند را به مجموعه شهر فرودگاه پرداخت کنند.

 

به گفته وی یکی از این شرکت‌ها که با نام تعاونی‌ ویژه مسئولیت بخشی از امور تاکسیرانی فرودگاه را بر عهده دارد، از سال ۱۳۹۳ تا پایان سال ۱۳۹۵ رقمی نزدیک به ۶۴۰ میلیون تومان به فرودگاه امام بدهکار است.

 

مدیر برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام خمینی ادامه داد: فرودگاه در طول ماه‌های گذشته جلسات متعددی را با مسئولان این شرکت‌ها برگزار کرده و حتی استمهال چک‌های آنها را نیز پذیرفته است اما متاسفانه هنوز این شرکت‌ها بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌اند و این موضوع در کنار سیاست‌های نوسازی که شرکت تاکسیرانی اجرایی کرده برای راننده‌های تاکسی مشکلاتی را به وجود آورده است.

 

سلیمان‌بیگی با بیان اینکه فرودگاه امام هیچ الزامی را نسبت به تعیین مارک خودروهای تاکسی‌ فعال در این مجموعه در نظر ندارد، تاکید کرد: آن چه که برای فرودگاه اهمیت دارد، ایمنی بالا و تایید شاخص‌های کیفی خودروهاست. طبق اظهارنظر پلیس راهبر ۳۰ کیلومتر ابتدایی و انتهایی جاده‌ها بیشترین خطر را دارند و با توجه به اینکه فرودگاه امام دقیقا در این مسیر قرار گرفته، نیاز به تایید شاخص‌های کیفی و ایمنی بالا دارد.

 

وی اضافه کرد: ما از شرکت‌های فعال در این حوزه خواسته‌ایم که خودروهایشان از نظر ایمنی، تعداد ایربگ و همچنین حجم صندوق برای جاگذاری بار مسافر تاییدات نهایی را به دست بیاورد. این موضوع به هیچ عنوان به خودروهای داخلی یا خارجی مربوط نمی‌شود و صرفا رسیدن به شاخص‌های مدنظر اهمیت دارد.

 

مدیر برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام خمینی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان تاکسیرانی تهران برای نوسازی ۸۰ هزار خودرو در ماه‌های گذشته توضیح داد: طبق سیاست‌های داخلی این سازمان راننده‌ها می‌توانند برای خرید خودروهای هیبریدی یا برقی از یارانه و کمک مالی استفاده کنند و حتی تسهیلاتی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. اینکه راننده‌های فعال زیر پوشش این سازمان تا چه حد توانایی اجرایی کردن این سیاست‌ها را داشته‌اند بر عهده فرودگاه امام نیست و به نظر می‌رسد مشکلی است که باید شرکت‌های فعال در این حوزه چاره‌ای برای آن پیدا کنند.

 

سلیمان‌بیگی خاطرنشان کرد: فرودگاه امام در طول ماه‌های گذشته جلسات طولانی با مسئولان این شرکت‌ها داشته و به نظر می‌رسد مشکلاتی که امروز به وجود آمده به دلیل اجرایی نشدن درخواست‌هایی است که در طول ماه‌های قبلی مطرح شده است. فرودگاه امام  اعلام کرده مسافران باید با شرایط ایمن جابجا شوند و اینکه راننده‌های تاکسی چطور برای رسیدن به این شاخص‌ها با شرکت‌های تعاونی فعال به جمع‌بندی می‌رسند، قطعا مربوط به سیاست‌های داخلی آنها خواهد شد. فرودگاه اعلام کرده آمادگی تقسیط بدهی و تمدید قراردادهای گذشته را دارد و ما منتظریم که پاسخی رسمی از سوی شرکت‌های فعال در این حوزه ارائه شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.