| کد خبر: 132492 |

بازشناسی سهم صنعت هواپیمایی در پیشرفت کشور

دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری نیز با حضور گسترده مردم برگزار شد و جمهوری اسلامی ایران در روز ۲۹ اردیبهشت، آزمونی تاریخی را پشت سر گذاشت که نتیجه آن حضور گسترده بخش‌های مختلف ملت در عینیت بخشیدن به مردم‌سالاری دینی بود.

تین نیوز

در روزنامه گسترش تجارت می‌خوانیم: دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری نیز با حضور گسترده مردم برگزار شد و جمهوری اسلامی ایران در روز ۲۹ اردیبهشت، آزمونی تاریخی را پشت سر گذاشت که نتیجه آن حضور گسترده بخش‌های مختلف ملت در عینیت بخشیدن به مردم‌سالاری دینی بود.

 

بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و اعلام نام حسن روحانی به عنوان منتخب مردم، رهبر معظم انقلاب در بیانیه‌ای، استراتژی‌های کلان برای برآوردن همه آرزوی‌های ملی و درخواست‌های مردمی را در عباراتی ساده و در عین حال عمیق عنوان کردند که سخنانی قابل تامل و دارای نکاتی پربار است.


تاکید بر بازشناسی «سهم خود از وظیفه در پیشبرد کشور به سمت هدف‌های بزرگ» در سخنان رهبر معظم انقلاب، تکلیفی بر دوش تمامی اندیشمندان و متخصصان کشور از جمله صنعت هواپیمایی می‌گذارد و لازم است همه متخصصان در همه بخش‌های مختلف، به این نکات اندیشیده و آنها را وارد عرصه عمل کنند.


بازتعریف اهداف صنعت هواپیمایی کشوری همراه با کار و تلاش پرانگیزه و جوانانه و در نظر گرفتن عزت ملی، رعایت حکمت در ارتباطات جهانی و اهتمام به اقتدار ملی، تصمیمی استراتژیک است که می‌تواند نتایج چندوجهی و آثاری ماندگار به دنبال داشته باشد.


بر اساس این مفهوم‌سازی در صنعت هوانوردی و حمل‌ونقل هوایی، به نظر می‌رسد در ابتدا لازم است خانواده صنعت هوانوردی شامل سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت‌های هواپیمایی و سایر نهادها و ارگان‌های دست‌اندرکار این صنعت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اهداف کلان و بخشی را تعریف کنند و در ادامه بر اساس هدف‌گذاری، اولویت‌ها مشخص و حرکت شتاب‌دار آغاز شود.


«مورد احترام ملی بودن» شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید کرده -می‌تواند نمونه‌ای از الگو و بستری برای آغاز تغییر نگاه در کل صنعت باشد.

روح‌الله فلاح‌تبار - کارشناس هوانوردی

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.