| کد خبر: 129091 |

◄ کاهش زمان ایستایی پیش از سفر مسافران فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

تین نیوز

در بازدید روز گذشته نمایندگان IATA از ترمینال فرودگاه امام خمینی(ره) در خصوص خدمات Online check in مذاکره و برنامه‌ریزی شد.

 

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، احمدرضا بیاتی مدیر همکاری‌های بین‌المللی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) پس از دیداربا نمایندگان  یاتا (انجمن بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی) اعلام کرد که همکاری با این سازمان در خصوص اجرای پروژ‌ه‌ای با نام Fast Travel (مسافرت سریع) آغاز شده است.

 

وی در مورد این همکاری گفت: هدف از این پروژه تسهیل پروسه جریان مسافری و کاهش زمان ایستایی مسافر در محوطه چک-‌این است. کانسپت اصلی این پروژه به این صورت است که مدت زمانی که مسافر در فرودگاه از تاکسی پیاده و از گیت گذرنامه عبور می‌کند حدود 10 دقیقه به طول بینجامد.

 

بیاتی افزود: این پروژه را یاتا در بسیاری از فرودگاههای بزرگ دنیا با موفقیت پیاده کرده است و با توجه به برنامه ریزی  شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مسافران محترم مقرر شد که این طرح در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز اجرایی شود.اتفاق مهمی که با اجرایی شدن پروژه فست تراول می‌افتد این است که ما به جای اختصاص دادن زمان سه ساعته به هر مسافر، آن را در نهایت به یک ساعت کاهش خواهیم داد.

 

 مدیر همکاری‌های بین‌المللی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در خصوص چگونگی این عملکرد توسط مسافر توضیح داد : فاز اول پروژه، موبایل‌چک-این و آنلاین‌چکین به علاوه سلف بگیج دراپ (Self Baggage Drop) است، به این معنی که چک-این و گرفتن کارت پرواز توسط شخص مسافر به صورت آنلاین و یا به وسیله موبایل از طریق اپلیکیشن انجام می‌شود و با رسیدن به فرودگاه، موبایل آنان درواقع بعنوان کارت پرواز خواهد بود و مسافر با استفاده از کیوسک‌های اتوماتیک مستقر درمحوطه ترمینال میتواند تگ بار همراه خود را نیز دریافت کند.

 

 این پروسه تنها یک دقیقه به طول می‌انجامد،در حالی که در روش فعلی زمان ایستایی هرمسافر در محوطه چک-این و تحویل بار و دریافت کارت پرواز چیزی حدود یک و نیم ساعت محاسبه و برنامه ریزی می شود و این امر ما را با توجه به تعداد مسافران، مجبور به درخواست حضورشان سه ساعت قبل از پرواز می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.