| کد خبر: 239267 |

نمایشگاه بین المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته؛

◄ برگزاری نمایشگاه های هوایی گامی برای آشنایی با توانمندی‌ های هوانوردی

یکی ازاهداف نمایشگاه معرفی توانمندی‌ های صنعت، هم افزایی، آشنایی با فعالان صنعت، بازدید متخصصان و علاقمندان، شناسایی بازار و رقبا، صادرات و واردات اقلام مورد نظر، دسترسی به آخرین تکنولوژی ها، آموزش و پژوهش، بازید مقامات و مسئولان و حضور در جمع فعالان است.

تین نیوز

داود آدینه دکترای تخصصی آلودگی‌ های محیط زیست، متولد ۱۳۴۱ است و از سال ۱۳۷۳ به صورت رسمی در امر برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها در داخل و خارج از کشور فعالیت می کند.

وی دبیر برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته بود که 12 تا 15 دی ماه 1400 در تهران برگزار شد.

 به دنبال برگزاری این نمایشگاه، تین نیوز گفت و گویی با داود آدینه انجام داده که در ادامه می خوانید:

- لطفا پیشینه‌ ای از این نمایشگاه بفرمایید؟

 از سال ۱۳۸۸ با توجه به علاقه ای که به صنعت هوانوردی دارم موضوع  این نمایشگاه را پیشنهاد دادم و خوشبختانه مورد توافق سازمان توسعه تجارت قرار گرفت و این نمایشگاه با نام نمایشگاه بین المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته در سال ۱۳۸۸ اولین دوره آن برگزار شد.

- هدف از برگزاری این نمایشگاه چیست؟

اهداف نمایشگاه در دو بخش عام و خاص تعریف می شود. در موضوع عام مثل همه نمایشگاه ها، معرفی توانمندی‌ های صنعت، هم افزایی، آشنایی با فعالان صنعت، بازدید متخصصان و علاقمندان، شناسایی بازار و رقبا، صادرات و واردات اقلام مورد نظر، دسترسی به آخرین تکنولوژی ها، آموزش و پژوهش، بازید مقامات و مسئولان و حضور در جمع فعالان؛  ولی در بخش خاص می توانیم به مواردی مانند هم افزایی، جلوگیری از کارهای پراکنده و متفرقه، ایجاد تعامل بین بخشی،  آشنایی با توانمندی‌ های بخش های مختلف، طرح مسائل مبتلابه صنعت هوانوردی، برگزاری همایش ها و کارگاه های ویژه آموزشی و یا همفکری برای ارتقای صنعت، دسترسی آسان به کلیه دست اندرکاران صنعت و ده ها موضوع را می توانیم نام ببریم.

- نمایشگاه امسال چه دستاوردهایی داشت؟ دستاورد های علمی و فنی و ...

نمایشگاه امسال هم در بخش تولیدات صنعتی و هم در بخش خدمات و آموزش خوب ظاهر شده بود.

- این نمایشگاه در چه درجه ای از تخصص برگزار شد و متخصصان صنعت هواپیمایی چقدر در این فرصت سهیم بودند؟

 عموما صنعت هوانوردی یک صنعت با تکنولوژی بالا و بین صنایع جهانی بعد از موضوع صنعت فضایی خارج از جو از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

- جای چه شرکت ها و مجموعه هایی در هفتمین نمایشگاه خالی بود؟

اول وزارت راه و شهرسازی که می توانست در این امر مثل نمایشگاه حمل و نقل رأسا ورود می کند، وارد شود؛  متاسفانه سال هاست که نتوانسته ایم وزارت راه و شهرسازی را در این مسیر همراه کنیم. در سال های گذشته روابط عمومی وزارتخانه اصلا ورود پیدا نمی کرد، امسال که خوشبختانه یک مدیر حرفه ای توسط آقای وزیر انتخاب شدند به جهت نزدیکی تاریخ برگزاری این نمایشگاه با نمایشگاه حمل و نقل نتوانستیم از این موقعیت استفاده کنیم. حتما در سال آتی این هماهنگی به وجود خواهد آمد. بعد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و سایر شرکت های هواپیمایی و شرکت های فعال در امر تعمیرات هواپیما، شرکت های عضو اتحادیه هوافضا و حتی خود اتحادیه جایشان خالی بود. مجموعه های فعال در امر پهپادها، معاونت علمی ریاست جمهوری، نمایندگی شرکت های خارجی و بین المللی، انجمن های فعال در امر صنعت هوانوردی.

- علت عدم شرکت این مجموعه ها چه بود؟

دلائل زیادی دارد که البته باید از خود این عزیزان  پرسید. بنده هم بعضی از دلائل را می دانم که امیدوارم در یک گردهمایی این مطالب را مطرح کنیم.

- در مقایسه با دوره های گذشته، این نمایشگاه را چگونه دیدید؟ استقبال چگونه بود؟

با در نظر گرفتن شرایط خاص صنعت هوانوردی در جهان و در ایران، شرایط کووید 19، وضعیت اقتصادی جامعه و جمیع شرایط، استقبال خوب بود. اگر حمایت معاون محترم وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ ها و ناوبری هوایی ایران و رئیس  سازمان صنایع هوایی ایران و دیگر عزیزان نبود امکان برگزاری نمایشگاه را نداشتیم.

- چه چشم اندازی را برای آینده‌ این نمایشگاه متصورید؟

 ما به امید زنده‌ ایم  و زندگی می کنیم، حتما روزهای خوب و خوش در آینده خواهیم داشت و نتایج آن روزهای خوش، فعالیت و تلاش خواهد بود، نمایشگاه هم برای معرفی نتایج، برنامه ها و اهداف همان تلاش های عزیزان خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.