| کد خبر: 202245 |

◄ بحث و بررسی درباره آلودگی هوای تهران، در دانشکده راه‌آهن

همایش «ردپای کربن» در راستای بررسی دغدغه‌های محیط زیستی و راه‌هایی برای بهبود محیط‌زیست در دانشکده صنعتی راه‌آهن برگزار شد.

تین نیوز

 همایش «ردپای کربن» در راستای بررسی دغدغه‌های محیط زیستی و راه‌هایی برای بهبود محیط‌زیست در دانشکده صنعتی راه‌آهن برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، این همایش در جمع دانشجویان این دانشکده با حضور خادم ثامنی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران،  روشن ضمیر رئیس پژوهشکده سبز دانشگاه علم و صنعت ایران، احسان کرمعلی، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی راه آهن و شهبازی معاونت فنی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برگزار شد.

تجارت کشورهای پیشرفته در کاهش کربن و حمل‌ونقل پایدار، بررسی گازهای گلخانه‌ای از جمله کربن دی‌اکسید و مونواکسید بر زندگی انسان‌ها و بررسی اقدامات انجام گرفته در راستای کاهش آلودگی هوا از جمله بخش‌هایی بود که در این همایش به آن پرداخته شد.

در این همایش، گزارشی از تعداد روزهای آلوده هوای تهران ارائه شد که بر اساس آن  در سال گذشته حدوداً  59روز، هوای پایتخت در  وضعیت ناسالم قرار داشته‌ که این میزان تا پاییز سال جاری به 56 روز رسیده است.

در ادامه این همایش به برخی اقدامات انجام گرفته برای کاهش آلودگی هوا از جمله افزایش استاندارد تولید خودرو، توقف تولید خودروهای کاربراتوری، افزایش کیفیت سوخت، بهبود سوخت نیروگاه‌ها و طرح ترافیک اشاره شد که متأسفانه نتیجه جدی در برنداشته و همچنان هوای تهران در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

در این همایش یکی از دلایل  بالا بودن شاخص‌های مرتبط با آلودگی هوا، اجرایی نشدن انبوهی از مصوبات و مشکلات مربوط به الگوی مصرفی دانسته شد. 

در این همایش به عدم ورود دانشگاه‌ها به مسئله زیست‌محیطی انتقاد شد که متأسفانه در این حوزه در دانشگاه‌ها هیچ آموزشی وجود ندارد این در حالی است که سال‌هاست سایر کشورها در بخش آموزشی در دانشگاه‌ها به این حوزه ورود کرده‌اند.

147991105_206484169dbead

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.