| کد خبر: 161147 |

در بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی مطرح شد:

انتقاد فرمانده نیروی دریایی سپاه از بی‌مهری به توسعه دریایی

مسئول کیش تغییر کرد و یکی دیگر آمد و به محض انجام این تغییرات همه چیز به هم ریخت.

تین نیوز
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در حال آماده‌سازی به منظور رصد تخلفات از طریق دریا و هوا در خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم.
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سردار علی فدوی در بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی با اشاره به آغاز چهلمین سال انقلاب اسلامی اظهار داشت: دستیابی به عدد 40 در انقلاب اسلامی تکیه گاهی است که امیدوار هستیم برکات آن را به نظاره بنشینیم.

او در ادامه با بیان اینکه نباید طرح‌های بزرگ کشور تحت تاثیر منافع شخصی قرارگیرد، افزود: ما می‌توانیم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در دریاها تاثیرگذاری خوبی داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران اعمال حاکمیت در آب‌های کشور را دارای اهمیت دانست و عنوان داشت: مجموعه‌های حاکمیتی گاه در اعمال حاکمیت در دریا به خوبی عمل نکرده‌اند. در حال حاضر اگر بر روی خلیج فارس پرواز کنید خواهید دید که هیچ کشتی ملزم به رعایت محیط زیست نیست لذا لکه‌های بزرگ کشتی خلاف مقررات در خلیج فارس ایجاد می‌شود و کسی به کسی نیست.

فدوی در ادامه اظهارات خود اشاره‌ای نیز به بخش گردشگری دریایی داشت و در این زمینه گفت: پیش از این در جزیره کیش پروژه گردشگری بزرگی کلید خورد اما پس از چندی با تغییر مدیریت‌ها این پروژه به محاق رفت و زمین‌گیر شد.

او با ابراز تاسف از این مسئله که با تغییر مسئولان توسعه دریایی هم مورد بی مهری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: آیا بخش خصوصی به این صورت می‌تواند در توسعه دریایی نقش ایفا کند.

سردار فدوی با یادآوری این‌که مسئول کیش تغییر کرد و یکی دیگر آمد و به محض انجام این تغییرات همه چیز به هم ریخت، گفت: در خلیج فارس در سخت‌ترین وجه ممکن اعمال حاکمیت کامل را کرده‌ایم، 10 سال است بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی از آبراهی که ما مشخص کرده‌ایم عبور می‌کنند و جرات نکردند از این مسئله تخطی کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپس با اشاره دوباره به حوزه حاکمیت دریایی خاطر نشان کرد: در حال آماده‌سازی به منظور رصد تخلفات از طریق دریا و هوا در خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم.

او ادامه داد: با این وجود اعمال حاکمیت دریایی را وظیفه سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان محیط زیست می‌دانیم و بر همین اساس توجه به برنامه‌های مربوط به دریا و ساحل باید بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.