| کد خبر: 255647 |

ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران،‌ عراق و سوریه وارد فاز اجرایی شد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از ورود ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران، عراق و سوریه به مرحله فنی و اجرایی خبر داد و گفت: بندر لاذقیه ظرفیت خوبی برای حضور سرمایه گذاران ایرانی دارد.

تین نیوز

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از ورود ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران، عراق و سوریه به مرحله فنی و اجرایی خبر داد و گفت: بندر لاذقیه ظرفیت خوبی برای حضور سرمایه گذاران ایرانی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، حجت الله عبدالملکی با اشاره به امضای سند همکاری مناطق آزاد ایران و سوریه، اظهار کرد: در منطقه آزاد "حصیا" در مرکز سوریه نزدیک دمشق زیرساخت ها آماده است که برای پیگیری کارهای فنی و اجرایی یک شرکت ایرانی باید در منطقه مستقر شود و مدیریت امور زیر بنایی را برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: بندر لاذقیه نیز ظرفیت های بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذاران ایرانی دارد و می تواند محل خوبی برای صادرات و جذب منابع باشد.

وی با یادآوری این که اسفندماه سال گذشته یک تفاهم کلی با طرف عراقی برای ایجاد منطقه آزاد مشترک میان ایران، عراق و سوریه داشتیم، افزود: با امضای سند همکاری با سوریه بدنبال تشکیل کمیته مشترک سه جانبه هستیم تا فرآیند تجارت، سرمایه گذاری و ترانزیت کالا  از ایران به عراق و سوریه و دریای مدیترانه تسهیل شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد بیان کرد: بررسی های میدانی نشان می دهد زیرساخت های لازم برای ایجاد مناطق آزاد مشترک مهیاست و با مجاهدت نیروهای جبهه مقاومت امنیت هم در کشور سوریه فراهم است. بر این اساس به زودی طرح های سرمایه گذاری وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.

عبدالملکی با بیان اینکه ایجاد مناطق آزاد مشترک و متناظر با 18 کشور در دستور کار  قرار دارد افزود: در این مناطق که فرآیند سرمایه گذاری، تجارت و ترانزیت را تسهیل می کند همه مناطق آزاد کشور محلی برای سرمایه گذاری و فعالیت خواهند داشت و به همه آنها دفتر می دهیم تا با ایجاد تاسیسات و انبار و زیرساخت زمینه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی را فراهم کنند.

وی گفت: این موضوع ذیل راهبرد جهانی سازی مناطق آزاد در دوره جدید در حال پیگیری است و به محض امضای سند همکاری میان دولت ها با تشکیل کمیته مشترک راهبرد عملیاتی و اجرایی شروع خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.