| کد خبر: 249605 |

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور:

به دنبال فعال سازی ظرفیت سوخت‌ رسانی دریایی هستیم

برای فعال سازی ظرفیت سوخت رسانی دریایی (بانکرینگ) برنامه‌ ریزی شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی این حوزه از اقتصاد دریامحور در منطقه آزاد قشم باشیم.

تین نیوز

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: برای فعالسازی ظرفیت سوخت رسانی دریایی (بانکرینگ) برنامه ریزی شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی این حوزه از اقتصاد دریامحور در منطقه آزاد قشم باشیم.

به گزارش تین نیوز، حجت الله عبدالملکی در حاشیه بازدید از طرح های جزیره قشم افزود: صنعت سوخت رسانی دریایی (تامین سوخت شناورها بر روی دریا) یکی از صنایع سودآور در حوزه اقتصاد دریامحور است که می تواند درآمدزایی و ارزش افزوده زیادی برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری خوبی در حوزه سوخت رسانی در منطقه آزاد قشم صورت گرفته و زیرساخت های لازم برای سوخت گیری مخازن، ایجاد خط لوله انتقال و حوضچه آرام این مجموعه آماده شده است.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت مناطق آزاد کشور، توجه ویژه به حوزه صنایع دریامحور است و برنامه های خوبی برای رونق این حوزه پیش بینی شده است.

عبدالملکی عنوان کرد: امیدواریم با کمک همه سهامداران شرکتی که قرار است در حوزه بانکرینگ فعالیت کند، در آینده نزدیک شاهد آغاز فرآیند سوخت رسانی به کشتی ها از این مجموعه باشیم و از درآمد اجرای این طرح برای اقتصاد کشور و منطقه آزاد قشم مصرف شود.

همچنین عبدالملکی در جلسه شورای اداری منطقه آزاد قشم با بیان اینکه سیاست دبیرخانه شورایعالی، احصاء و اصلاح قوانین مناطق آزاد است، افزود: دو اشکال دشواری های مالیات بر ارزش افزوده و بیست سال معافیت مالیاتی مناطق آزاد در مناطق آزاد وجود دارد که راه حل آن ها در سطوح ملی و منطقه ای قابل رفع است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های پنج گانه ارزی، مالیاتی، گمرکی، امور اداری و اخذ مجوزها و زیر ساختی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: براین اساس مشکلات شناسایی و برطرف می شود تا مناطق آزاد با همکاری همه ما به بهشت سرمایه گذاران تبدیل شود.

دبیر مناطق آزاد اظهار کرد: برنامه ریزی خوبی برای فعال سازی ظرفیت بانکرینگ انجام شده و در آینده نزدیک شاهد شکوفایی این حوزه از اقتصاد دریا در منطقه آزاد قشم خواهیم بود.

وی همچنین با حضور در روستای باسعیدو از محل اسکله صیادی، سردخانه شرکت تعاونی مروارید شکیل قشم و همچنین محل اجرای طرح مسکن جوانان جزیره در این روستا بازدید کرد.

بازدید از محل شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم واقع در محدوده روستای سلخ دومین مقصد بازدیدهای دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در جزیره قشم بود.

مشاور رئیس جمهوری در ادامه از محل طرح ساخت پل خلیج فارس بازدید و پیشنهاداتی درباره شیوه تامین مالی این طرح عمرانی مطرح کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در بخش پایانی برنامه بازدیدهای خود با حضور در شهرک صنعتی تولا از دو مجموعه تولیدی کارخانه دخانیات متحد احسان قشم و شرکت آریا شیک تجارت قشم بازدید کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.