| کد خبر: 178651 |

مناطق آزاد مفری برای دور زدن تحریم‌هاست

​نایب رییس مجلس، با بیان اینکه تحریم در عین حال که تهدید بزرگی بوده اما فرصت بزرگی برای کشور است، گفت: آمریکا نمی تواند تحریم های خود را در مناطق آزاد حاکم کند، بنابراین مناطق آزاد مفری برای دور زدن تحریم‌ها است.

تین نیوز

نایب رییس مجلس، با بیان اینکه تحریم در عین حال که تهدید بزرگی بوده اما فرصت بزرگی برای کشور است، گفت: آمریکا نمی تواند تحریم های خود را در مناطق آزاد حاکم کند، بنابراین مناطق آزاد مفری برای دور زدن تحریم‌ها است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان در نشست بررسی مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی منطقه آزاد کیش حضور یافت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید چشم‌اندازی برای منطقه آزاد کیش ترسیم شود تا بر اساس آن چشم انداز  اقدامات لازم عملیاتی شود، گفت: شاید روی کاغذ نقشه راهی برای منطقه آزاد کیش وجود داشته باشد،  اما در عمل نقشه راهی مشاهده نشده و هارمونی لازم وجود ندارد.

بسیاری از مناطق آزاد نقشه راه ندارند

وی با اشاره به اینکه تحریم در عین حال که تهدید بزرگی بوده اما فرصت بزرگی برای کشور است، ادامه داد: آمریکا نمی تواند تحریم های خود را در مناطق آزاد حاکم کند، بنابراین مناطق آزاد مفری برای دور زدن تحریم‌ها است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از مناطق آزاد نقشه راه نداشته و اهداف مشخصی را پیگیری نمی کنند، اظهار داشت: جزیره کیش ۹۰ کیلومتر خاک دارد که باید جایابی مناسبی برای فعالیت‌های مختلف در این جزیره انجام شود و سهم هر بخش از گردشگری و صنعت در این جزیره مشخص شود.

مدیریت مصرف در شرایط کنونی ضروری است

وی با بیان اینکه ارز کشور محدود بوده لذا مدیریت مصرف در شرایط کنونی ضروری است، افزود: آنچه که باید به بازار کشور وارد شود باید متناسب با نیاز کشور و منابع موجود باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: می‌توان نشستی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان امور مالیاتی برگزار کرد تا نیازهای مناطق آزاد شناسایی و موانع پیش روی آنها رفع شود.

مظفری:برخی بخشنامه ها برای قانون مناطق آزادمشکلاتی ایجاد کرده است

 غلامحسین مظفری در این نشست با بیان اینکه قانون مناطق آزاد یکی از بهترین قوانین است که برخی بخشنامه ها برای این قانون مشکلاتی ایجاد کرده است، گفت: بحث های مالیاتی، ثبت سفارش و غیره از جمله مهمترین مشکلات مناطق آزاد است که باید لیست آن تهیه و پیگیری شود.

رئیس منطقه آزاد کیش، تصریح کرد: نقشه راه منطقه آزاد کیش باید بار دیگر مرور شود تا رسالت این منطقه در کشور، دنیا و اقتصاد بین الملل مشخص و در صورت نیاز مورد بازنگری قرار گیرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.