| کد خبر: 175874 |

◄ ماجرای تعلل در ترخیص خودروهای دپوشده در گمرک چیست؟

خسارت انبارداری، خسارت بانکی بابت خواب خودرو و تحت فشار روانی از سوی مشتری بودن از مشکلاتی است که این روزها واردکنندگان خودرو با آن مواجه هستند و کسی نیز پاسخگو نیست. ابداً فرضیه گران‌تر فروشی نیز در این بین مطرح نیست.

تین نیوز

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو کشور تعلل وارد کنندگان خودرو در ترخیص سفارشات خود را بی‌اساس دانست و گفت: این خبر از پایه صحت نداشته و واردکنندگان در تلاش برای ترخیص خودروها از گمرک  هستند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فرهاد احتشام‌زاده در توضیح این مطلب، افزود: امروزه تمام نهادهای نظارتی، سازمان بازرسی، قوه قضائیه، سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کنندگان و وزارت صنایع بر فرآیند واردات خودرو به کشور نظارت دارند. پس چگونه ممکن است شرکت‌های نمایندگی واردکنندگان خودرو از ترخیص سفارشات خود سرباز بزنند؟

به گفته وی، متاسفانه اطلاعات غلط در اختیار مردم قرار داده می‌شود و گاهی این اکاذیب تشویش بازار را باعث می‌شوند. مالکان خودرو تنها به دلیل مشکلاتی که دولت در برابر ترخیص خودروهای وارداتی ایجاد کرده برای ترخیص سفارشات خود اکراه دارند. این کار وزارت نفت به نوعی عقده‌گشائی در برابر تصمیم غلطی است که سال‌ها پیش توسط آقای نعمت‌زاده گرفته شده است و مسائل آن کماکان گریبان واردکنندگان را رها نمی‌کند.

احتشام‌زاده به این نکته پرداخت که شفاف‌سازی باعث شد تا تعدادی از کارکنان دفتر مقررات دستگیر شده و این حلقه فساد تا گمرکات و بخش‌های مرتبط هم ادامه پیدا کرده است،  حال وزارت صنعت در بحث شفاف‌سازی با مقررات دست‌وپا گیر در دد تنبیه آن‌ها برآمده است و خودروهای آن‌ها را در گمرک نگه‌داشته و مشتریان را نیز با این اتفاق به زحمت انداخته است.

وی به بی‌تفاوتی دولت به منظور ترخیص خودروهای موجود در گمرک اشاره کرد و گفت: با وضعیت موجود در وزارت صمت و نبود وزیر، مشخص نیست چه بلائی بر سر واردات خودرو به کشور خواهد آمد.

احتشام‌زاده به مبحث اقتصادی خواب خودرو در گمرک پرداخت و افزود: خسارت انبارداری و خسارت بانکی بابت خواب خودرو از مشکلاتی است که این روزها واردکنندگان خودرو با آن مواجه هستند و کسی نیز پاسخگو نیست. ابداً فرضیه گران‌‌فروشی نیز در این بین مطرح نیست.

بی‌تفاوتی و سنگ‌اندازی اشتباه از موضوعاتی بود که احتشام‌زاده به آن انتقاد داشت و تصریح کرد: تصمیم غلط نعمت‌زاده باعث رکود در بخش واردات خودرو به کشور شد و متاسفانه اصرار شریعتمداری بر رفع موانع در زمان تصدی وزارت صمت نیز چندان اثرگذار نبود. متاسفانه در کشور ما بابت تصمیمات غلط دولت کسی تاوان نمی‌پردازد و فقط برکنار می‌شود.

به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو کشور، متاسفانه با فرافکنی و تخلف برخی واردکنندگان این بهانه به دست آمده که مشکلات به گردن واردکنندگان خودرو بیفتد.

به گزارش تین‌نیوز،  گفته می‌شود در پی شفاف‎سازی وضعیت و آمار خودروهای مانده در گمرکات جنوبی کشور که دارای مجوز ترخیص هستند. برخی واردکنندگان از تحویل‎گرفتن آن‎ها خودداری می‎کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.