| کد خبر: 263444 |

راهکار دولت برای کاهش آلودگی هوا برقی‌ شدن ناوگان حمل ونقل است

سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، برقی شدن ناوگان حمل ونقل را از جمله راهکارهای دولت برای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: بهینه سازی و افزایش کیفیت سوخت در ۱۱ پالایشگاه کشور انجام می شود.

تین نیوز

سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، برقی شدن ناوگان حمل ونقل را از جمله راهکارهای دولت برای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: بهینه سازی و افزایش کیفیت سوخت در ۱۱ پالایشگاه کشور انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار،  علی سلاجقه امروز چهارشنبه (سوم آبان ماه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تمهیداتی که این سازمان برای موضوع آلودگی هوا در ۶ ماه دوم سال برنامه ریزی کرده است، گفت: دو موضوع در دستور کار دولت قرار دارد نخست برقی شدن وسایل حمل و نقل عمومی است و دیگر اینکه شهرداری تهران حدود هزار دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه خواهد کرد.

رییس سازمان محیط زیست افزود: تولید و قرار گرفتن هفت نوع خودرو برقی در چرخه حمل و نقل کشور در دستور کار نهاد ریاست جمهوری است و ۱۵۰ ایستگاه شارژ خودرو برقی در شهرهای تهران و کرج تاسیس شده است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال این تعداد به هزار ایستگاه افزایش خواهد یافت و در شهرهای ساری، تبریز و اصفهان توسعه می یابد.

سلاجقه درباره افزایش کیفیت سوخت خودورها ابراز امیدواری کرد که در این حوزه به سمتی حرکت کنیم که از سوخت های ناپاک استفاده نشود.

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه وزارت نفت بر اساس تکالیفی که دارد کارهای زیر بنایی مهمی را در این حوزه در دستور کار دارد، یادآور شد: بهینه سازی و افزایش کیفیت سوخت از جمله مسائلی است که در ۹ تا ۱۱ پالایشگاه کشور دنبال می شود و البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند بازه زمانی و اعتبارات کافی هستیم.

سلاجقه درباره تاثیر موتورسیکلت ها، سوخت مازوت و کارخانه های اطراف تهران در ایجاد آلودگی خاطرنشان کرد: بر اساس ایستگاه های پایش ۳۴ گانه که در استان تهران مستقر هستند، این آلودگی بیشتر مربوط به خودروهای متحرک و بنزین سوز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.