| کد خبر: 252163 |

رئیس سازمان ملی استاندارد:

بنزین کلان شهرها یورو ۴ است/ خودروها هم باید یورو ۴ باشند

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در عمده کلانشهرها بنزین یورو ۴ توزیع می شود، گفت: این موضوع که قرار بود خودروها یورو ۵ شود هم اصلاح شده و در حال حاضر طبق قانون خودروها باید یورو ۴ باشند.

تین نیوز

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در عمده کلانشهرها بنزین یورو ۴ توزیع می شود، گفت: این موضوع که قرار بود خودروها یورو ۵ شود هم اصلاح شده و در حال حاضر طبق قانون خودروها باید یورو ۴ باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی اسلام پناه درباره کیفیت سوخت، اظهار کرد: طبق قانون در کلانشهرها باید بنزین یورو ۴ توزیع شود که استاندارد هم بر این موضوع نظارت می کند.

وی افزود: اما اینکه دستگاه های اجرایی وزارت نفت و سازمان های تابعه آن باید در جهت ارتقا در حوزه حامل ها، کاتالیست ها، پس پالایش، پیش پالایش، کنترل آلایندگی، معیار مصرف و غیره عمل کنند را شما رسانه ها می توانید پیگیری کنید.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در عمده کلانشهرها بنزین یورو ۴ توزیع می شود، تصریح کرد: اما در غیر کلانشهرها نمی توانم این موضوع را تایید کنم و بنزین یورویی نیست.

اسلام پناه همچنین در پاسخ به اینکه آخرین الزام خودروسازان در این زمینه چیست، اظهار کرد: این موضوع مربوط به محیط زیست است. استاندارد به چیزی که قانون درباره سوخت یورویی و خودرو تعیین کرده باشد، عمل می کند. البته این موضوع که قرار بود خودروها یورو ۵ شود هم اصلاح شده و در حال حاضر طبق قانون خودروها باید یورو ۴ باشند.

وی افزود: این اختلاف وجود داشت که اگر خودروی یورو ۵ باشد سوخت یورو ۵ نداریم یا اگر سوخت یورو ۵ باشد، خودروی یورو ۵ نداریم . در نهایت با همکاری محیط زیست این موارد را انطباق دادند.

اسلام پناه همچنین گفت که هدف گذاری سازمان ملی استاندارد این است که فصل سرد سال آینده استاندارد نفت و گاز اجباری شود. استاندارد گازوئیل هم در اولین جلسه شورای عالی استاندارد به زودی اجباری می شود.

بر اساس ماده ۴ قانون هوای پاک قرار بود که از ابتدای سال ۱۳۹۸ فروش خودروهای یورو ۴ ممنوع شود و خودروسازان پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوزهای آلایندگی و استانداردهای یورو ۵ اقدام کنند، اما بنابر درخواست خودروسازان اجرای این قانون تا سال ۱۳۹۹ به تعویق افتاد. اختلافات سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد با خودروسازان برای مدتی ادامه پیدا کرد، اما حالا بر اساس اظهارات جدید رئیس سازمان ملی استاندارد به نظر می رسد این قانون تغییر کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.