| کد خبر: 250435 |

۷ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور داریم!

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: در حال حاضر ۷ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور داریم که بخش عظیمی از آلایندگی منابع متحرک به واسطه آن ها ایجاد می شود.

تین نیوز

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: در حال حاضر ۷ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور داریم که بخش عظیمی از آلایندگی منابع متحرک به واسطه آن ها ایجاد می شود.

 به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، داریوش گل علیزاده درباره تأثیر بارگذاری بیش از حد در شهرها بر افزایش آلودگی هوا اظهار کرد: ما در تهران و سایر کلان شهرهای کشور بیش از حد ظرفیت بارگزاری کردیم و به همین دلیل این شهرها پذیرای جمعیتی بیشتر از توان خود هستند.

وی افزود: در همه جای دنیا توسعه شهرها بر اساس توان اکولوژیکی و شرایط توپوگرافی منطقه است اما در کشور ما در کلان شهرها به قدری بارگذاری کرده ایم که از توان آن ها خارج است و اثر این بارگذاری غلط را در افزایش مصرف انرژی، مصرف سوخت و در نتیجه آلودگی هوا می بینیم. اگر توسعه صنایع و ایجاد شغل در نقاط دیگر انجام شود دیگر کسی برای پیدا کردن کار بهتر به تهران نمی آید و لازم است که این کار در کشور ما انجام شود.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: درحال حاضر مهاجرت به شمال کشور نیز زیاد شده و حتی در شیب های تند نیز کوه خواری انجام گرفته و ویلاسازی شده است، با ادامه این روند استان های شمالی کشور نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

گل علیزاده با اشاره به نقش خودرو در افزایش آلودگی هوا تصریح کرد: در حال حاضر 7 میلیون خودرو و 10 میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور داریم که بخش عظیمی از آلایندگی منابع متحرک به واسطه آن ها ایجاد می شود. این در حالی است که هر روز بدون اینکه خودرویی اسقاط و از رده خارج شود، خودرو یا موتورسیکلت دیگری به خیابان های کشور اضافه شده و آلودگی هوا را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل ما خودروهای در حال ترددی است که کارایی خود را از دست داده اند و تجهیزاتشان به روز نشده است. وقتی 70 درصد خودرو ها در سن فرسودگی هستند، اگر 1000 دستگاه خودرو جدید هم وارد کنیم مشکل حل نشده و فقط بر آلایندگی قبلی اضافه می کنیم. مگر اینکه خودروهای فرسوده قبلی را حذف و آن ها را با خودروهای برقی و جدید جایگزین کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.