بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

4 هزار کیلومتر ریل بدون بهره‌ وری ساختیم

هنوز در قرن ۲۱ در شهر تهران ماشین‌ های دهۀ ۷۰ میلادی تردد می‌ کنند.

4 هزار کیلومتر ریل بدون بهره‌ وری ساختیم
تین نیوز |

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم در همایش روز ملی حمل و نقل گفت: هنوز در قرن ۲۱ در شهر تهران ماشین های دهۀ ۷۰ میلادی تردد می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکوایران، به گفته او آیا باید برگردیم به گذشته با آژانس های شمس العماره و میهن تور؟ یا راه های دیگری در عصر تکنولوژی وجود دارد؟ باید با ایجاد سکوها و پلتفرم ها، دست ها را باز کرده، رانت ها را جمع کنیم .

قالیباف در بخش دیگر به نقد سیاستگذاری ها پرداخت و گفت: بررسی ها نشان می دهد از ۱۴هزار کیلومتر خط ریلی ساخته شده در گذشته حدود ۴هزار کیلومتر آن هیچ تأثیری در حوزۀ بهره وری در کشور ندارد. در واقع سرمایه را جایی بردیم که برگشت سرمایه ندارد. یعنی پول مفت داشتیم و ریختیم. این پول نفت است که فقط اینطوری می توان هزینه کرد.

او در بخش دیگر گفت: ما قبلاً سرمایه گذاری کردیم، ولی خط آهن را اشتباه می بردیم و در همۀ شهرها این قدر قطار می ایستند که سرعت قطار باری ما از سرعت حرکت دوچرخه هم کمتر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید پاسخ

    سلام. با ساخت راه آهن رشت آستارا کیلومتراژ راه آهن های بدون بهره وری به 4160 کیلومتر بالغ خواهد شد.

  • دادخواه پاسخ

    قالیباف ذکر مصیبت کرد ، درست هم گفت ، ولی چرا باید ۴۰۰۰ کیلومتر ریل ساخته شود که ابتر است؟ مشکل کجاست؟ قالیباف سالها شهردار تهران بود ، چرا حمل و نقل تهران سامان نیافت؟ چراها بسیارند. مشکل حضور برنامه ریزان و مدیران ناکارآمد و نامرتبط است. دانش فنی شاید وجود داشته باشد ، ولی استفاده نمی شود و متخصصین به کنار گذاشته شده اند،