| کد خبر: 244429 |

◄ تشکیل ۳ کارگروه برای بررسی راهکارهای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

باید نیازهای حوزه حمل و نقل به ویژه در بخش جاده‌ای در برنامه هفتم توسعه احصاء شود که برای پیش‌بینی راهکارهای مناسبی این بخش کارگروه های تشکیل و پیشنهادات تخصصی احصاء و معرفی می‌شوند.

تین نیوز

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هزینه حمل‌ونقل در کشور همسایه ۳۵ درصد کمتر از ایران است، گفت: باید نیازهای حوزه حمل و نقل به ویژه در بخش جاده‌ای در برنامه هفتم توسعه احصا شود که برای پیش‌بینی راهکارهای مناسبی این بخش کارگروه های تشکیل و پیشنهادات تخصصی احصاء و معرفی می‌شوند.

به گزارش تین نیوز، شهباز حسن پوربیگلری در تشریح نشست فراکسیون اشتغال و کارآفرینی در مجلس، به حضور  خودروسازان خودروهای سنگین و نیمه سنگین، مسئولان حوزه حمل و نقل جاده‌ای، نمایندگان صنعت لیزینگ و افرادی که در حوزه حمل و نقل جاده‌ای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هستند و مدیران عامل بانک‌ها در این نشست اشاره کرد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که صنعت حمل و نقل به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی کشور تعریف شود  و مورد حمایت جدی مجلس و دولت قرار گیرد، گفت: باید در برنامه هفتم توسعه اقدامات لازم برای نوسازی حوزه حمل و نقل جاده‌ای و از رده خارج شدن خودروهای فرسوده مشخص شود چراکه فرسودگی ناوگان موجب کندی سرعت و بالابودن هزینه‌ها و هدر رفتن سرمایه‌های کشور مانند حامل‌های انرژی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار نفر در صف برای دریافت خودروی سنگین هستند، اضافه کرد: در نشست مذکور مقرر شد 3 کارگروه از جمله کارگروه مربوط به خودروسازان، نظام بانکی و صنعت لیزینگ تشکیل شود و وضعیت بررسی شود تا اقدامات موردنیاز برای نوسازی حمل و نقل جاده‌ای در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال 1402 مشخص شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بدهی دولت به خودروسازان بابت بهینه سازی مصرف موجب بدبینی خودروسازان شده است  بنابراین دولت باید به تعهدات خود عمل کند.

حسن‌پور با بیان اینکه استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی  به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل یکی از پیشنهادات مطرح شده در جلسه بود، ادامه داد: خودروهایی سنگین وارداتی باید از شرکت‌های معتبری وارد شوند و خدمات پس از فروش آن‌ها کامل در ایران ارائه شود.

براساس این گزارش نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این نشست، گفت: با توجه به نظارت‌های میدانی اخیر کمیسیون اقتصادی مشخص شد که صنعت حمل و نقل کشور با مشکلات بسیاری روبرو است، به طور مثال هزینه حمل در کشور همسایه 35 درصد کمتر از بطور مثال آستارا است، این در حالی است که حتی خودروهای خارجی ناچارند حدود یک هفته در گمرک معطل بمانند و خودروهای ایرانی این معطلی را ندارند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: باید با حمایت از تولید داخل و با رویکرد قیمت، کیفیت و سرعت در تحویل خودرو بستر لازم برای بهبود این حوزه را فراهم کرد چرا که در حال حاضر به دلیل ناتوانی در حمل و نقل جاده‌ای بسیاری از کالاها با مشکل روبرو هستیم به طور مثال چندین تن سنگ آهن بر زمین مانده است حال آن که اگر این مواد معدنی به شمش تبدیل و صادر می‌شد ارزآوری مناسبی برای کشور ایجاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه باید نیازهای حوزه حمل و نقل به ویژه در بخش جاده‌ای در برنامه هفتم توسعه احصا شود، ادامه داد: برای پیش‌بینی راهکارهای مناسبی این بخش باید دو کارگروه تشکیل و پیشنهادات تخصصی احصاء و معرفی شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: هرچند باید به ظرفیت واردات برای تأمین نیاز این بخش توجه کرد اما باید به این موضوع  نیز اهمیت دهیم که واردات موجب لطمه به نیروهای تخصصی و تولیدداخلی نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.