| کد خبر: 232691 |

بی توجهی مسئولان دولتی به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حوادث واژگونی اتوبوس‌های حامل خبرنگاران و سرباز معلم‌ها گفت: متاسفانه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی علی رغم توصیه‌های مکرر نمایندگان مجلس و پیش‌بینی بودجه مناسب، در اولویت اصلی مسئولان قرار نگرفته است.

تین نیوز

 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حوادث واژگونی اتوبوس‌های حامل خبرنگاران و سرباز معلم‌ها گفت: متاسفانه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی علی رغم توصیه‌های مکرر نمایندگان مجلس و پیش‌بینی بودجه مناسب، در اولویت اصلی مسئولان قرار نگرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری  در رابطه با حوادث واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده و سرباز معلم‌ها در دهشیر گفت: متاسفانه هفته گذشته طی 24 ساعت شاهد دو حادثه واژگونی اتوبوس در جاده‌های کشور بودیم که در اثر آن 7 نفر از هموطنانمان که دو تن از آنها خبرنگار و 5 نفر سرباز معلم بودند، جان خودشان را از دست دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی تردید در بروز چنین حوادثی علاوه بر خطای انسانی، جاده‌های نامناسب و غیر استاندارد، فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی  نیز نقش بسزایی دارد .

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی سال‌های متمادی مسئولان حوزه حمل و نقل بارها به نوسازی ناوگان و ضرورت آن اشاره کرده اند؛ حال آنکه اتوبوس‌هایی در همین سال‌ها حادثه آفرین شده و جان بسیاری از هموطنان را گرفته اند که عمدتا از همین مشکل رنج می بردند. از این رو باید تمامی افرادی که در این حوزه قصوری داشتند و آنطور که باید به وظایفشان عمل نکردند، باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه به دلیل بی‌توجهی مسئولان دولتی به استانداردسازی جاده‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی سالانه شاهد تلفات بسیار زیادی در حوادث جاده‌ای هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل  عدم بهره گیری مناسب از ظرفیت‌ کارخانجات تولیدی داخل کشور، وجود تحریم‌های ظالمانه امکان واردات اتوبوس به صورت کامل فراهم نبوده و همین عامل موجب شده میانگین عمر ناوگان حمل و نقل عمومی به شدت افزایش پیدا کرده و در نهایت فرسوده تر و نا ایمن تر شوند.

ایری عنوان کرد: متاسفانه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی علی رغم توصیه‌های مکرر نمایندگان مجلس، در اولویت اصلی مسئولان قرار نگرفته است. در حالیکه مجلس در بودجه امسال هم رقم قابل ملاحظه برای نوسازی نوگان حمل ونقل جاده ایی در نظر گرفته است.  

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید برای بهسازی جاده‌های پر خطر و حادثه خیز کشور به ویژه آنهایی که به جاده های مرگ مشهور شدند در کوتاه مدت برنامه ریزی کنیم، اضافه کرد: کمیسیون عمران در اولین فرصت موضوع غیراستاندار بودن جاده‌ها و فرسوده‌گی ناوگان حمل و عمومی را در دستور کار خود قرار داده و با دعوت از مسئولان دولتی ضمن بررسی علل وقوع حادثه، گزارش جامعی را به مردم و مجلس ارایه خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.