| کد خبر: 231582 |

کمیسیون عمران مجلس رای داد

توقف اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از رای این کمیسیون به توقف اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان و پیگیری علل ترک فعل و قصور در اجرای این پروژه در طول سالیان گذشته خبر داد.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از رای این کمیسیون به توقف اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان و پیگیری علل ترک فعل و قصور در اجرای این پروژه در طول سالیان گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اقبال شاکری بیان کرد: در جلسه این هفته کمیسیون عمران مجلس در خصوص طرح قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان که مدت های طولانی در کش و قوس بوده و با افت و خیزهای زیادی مواجه شده است، بحث شد.

وی در ادامه اظهار کرد: نهایتا کمیسیون این طرح را فاقد توجیحات لازم برای ادامه کار دانست و با ادامه اجرای این طرح مخالفت کرد. به وزارت راه و شهرسازی اعلام شد که باید این پروژه متوقف شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به علت عدم مدیریت درست در این طرح و از دست رفتن فرصت و سرمایه کشور بنده پیشنهاد دادم که تحقیق و تفحص از این طرح در وزارت و راه شهرسازی کلید بخورد.

وی در ادامه اظهار کرد: اعضای کمیسیون با این پیشنهاد موافق بودند اما رئیس کمیسیون پیشنهاد کرد بر اساس ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس این طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. باید جوانب مختلف این طرح بررسی شود تا علت اینکه منابع کشور در این طرح به سادگی مورد بی توجهی قرار گرفته است مشخص شود. ترک فعل و قصوری که در این طرح صورت گرفته هزینه زیادی را به کشور تحمیل کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • كارشناس راه و ترابري 2 0

    در وزارت هم اغلب كارشناسان همين عقيده را دارند ولي جرأت ابراز نيست با بچه هاي شركت راه آهن هم صحبت داشتم شبيه اين نظر را دارند. مرحوم تركان هم اين را با نامه به وزير نوشت و بهتره بحث كارشناسان روي موضوع شكل بگيرد.

    • ناشناس 0 0

      معلوم نیست چه قدرتی داشتند که چند هزار میلیارد تومان خسارت زده شده ! اما هیچکس دادگاهی نشده است و پاسخگو نیست .



      مسیر نه پوشش جمعیتی داره مثل کاشان ، نه جاذبه گردشگری و صنایع سنگین داره .

      همچنین از مناطق حفاظت شده محیط زیست عبور میکند ! خود همین باعث نابودی مناطق حفاظت شده میشود .

      همچنین مسیر کوهستانی تر و پرهزینه تر هست .


      رییس سازمان برنامه و بودجه وقت ، وزارت راه ، راه اهن ، کمیسیون بودجه مجلس همه در این قضیه مقصرند بفرض نماینده دلیجان و .... اعمال نفوذ کردند اما باز اینها هستند که این مسیر اشتباه تایید کردند .

      بسیار از مشکلات ، مثل بی برقی و هزینه های زیاد و ورشکستگی اقتصادی در ایران بخاطر "مسئولیت ناپذیری" مسئولان هست که جوابگو پیامدهای کارهایشان نیستند .
      بعکس تشویق هم میشوند . سریال پاورچین یه قسمتش قشنگ همین موضوع بود. فرهاد کارمند شرکت قصور میکنه و ساختمان برج نشست میکنه بجای اخراج شدن و دادگاهی شدن اتفاقا از طرف هیئت مدیره ارتقا درجه میگیره و به ریاست کل اداره میرسه !!

      یعنی در واقعیت ‌کشور ما همین هست.


      اگر پول و بودجه برای مسئولان ما اهمیت داشت متولیان این خسران بزرگ باید دادگاهی میشدند و چند ده سال به زندان می افتادند تا درس عبرت میشدند!

      اما جالب در ایران همه اینها کشک هست .


      بنظر من نباید از خارجی ها هم انتظاری داشته باشیم که دایه مهربان تر از مادر برای ما باشند .وقتی بی کفایتی و فساد بیشتر از ان هزینه زا میباشد .


      نمونه ان چرا هیچ مسئولی بخاطر خسارات این پروژه قطار سریع السیر تهران اصفهان یک مشت نمونه خروار دیگر پروژه هاست . محاکمه و دادگاهی نشده است؟