| کد خبر: 231115 |

توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به دیپلماسی حمل‌ونقل

وزیر راه و شهرسازی توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل و ظرفیت ترانزیتی کشور را از جمله اولویت‌های دولت دانست.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل و ظرفیت ترانزیتی کشور را از جمله اولویت‌های دولت دانست.

 به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که در نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، با اشاره به اهمیت دیپلماسی حمل‌ونقل، توسعه تبادلات مرزی را مهم توصیف کرد و گفت: توسعه راه‌های ترانزیتی و افزایش ظرفیت پایانه‌های مرزی یکی از مسائل راهبردی است که وزارت راه و شهرسازی به آن توجه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه راه‌های ترانزیتی و ظرفیت پایانه‌های مرزی در دو سال اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، افزود: احداث پایانه مرزی ریمدان یکی از آرزوهای دیرینه مردم سیستان و بلوچستان بود که در بازه زمانی ۳ ماهه  انجام شد و این پایانه  اکنون در دست توسعه است. همچنین پایانه مرزی پیشین تنها ظرف مدت ۲ ماه، با هدف تسهیل ترددهای مرزی بین ایران و پاکستان و رونق ترانزیت راه‌اندازی شد تا تعداد پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان به سه پایانه افزایش پیدا کند.

اسلامی به رشد چشمگیر بودجه راه استان‌ها نسبت به سال ۹۶  اشاره کرد و گفت: احداث بزرگراه‌ها تابع ضوابط خاصی است و برای آنکه احداث بزرگراه برای سرمایه‌گذار صرفه اقتصادی داشته باشد، میزان تردد درون جاده‌ای باید به میزانی مشخص افزایش پیدا کند. با وجود این شرایط میزان بزرگراه‌های استان سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، به طوری که که از بزرگراه‌های ساخته شده در کشور، ۱۰۰ کیلومتر آن در این استان قرار دارد.

وی افزود: زمانی در استان سیستان و بلوچستان تمامی راه ‌ها فرعی و خاکی بود اما با تلاش‌های انجام شده این راه‌های فرعی به اصلی تبدیل شده و به مرور زمان به بزرگراه تبدیل خواهند شد. در حال حاضر نیز عملیات راه سازی در این استان بدون هیچ توقفی در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    چراکمیسیون عمران مجلس پیگیر مشکلات راننده گان ازوزیر راه نمی شود سنوات هشت سال 72تا80راننده گان که ازدست رفته والان سه چهار سابقه موجود است سختی کار که اجرایی نشده لوازم لاستیک گران روغن که کم است