| کد خبر: 221494 |

مکاتبه نماینده مجلس با وزیر راه پیرامون افزایش ۱۰۰درصدی نرخ بلیت هواپیما

رییس فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت مجلس، طی نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد از عدم تمکین ایرلاین‌ها از دستور وزیر مبنی بر لغو افزایش نرخ پروازها خواستار توقف این رویه شد.

تین نیوز

 رییس فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت مجلس، طی نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد از عدم تمکین ایرلاین‌ها از دستور وزیر مبنی بر لغو افزایش نرخ پروازها خواستار توقف این رویه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری خانه‌ملت، امان‌اله حسین‌پور رییس فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد از عدم تمکین ایرلاین‌ها از دستور وزیر مبنی بر لغو افزایش نرخ پروازها خواستار توقف این رویه و پاسخگویی این وزارتخانه در خصوص دلایل افزایش 100 درصدی نرخ بلیت هواپیما شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس محمد اسلامی

وزیر محترم راه و شهرسازی

با سلام و احترام؛

همان گونه که مطلعید؛ انجمن‌ صنفی شرکت‌های هواپیمایی در اقدامی غیرقانونی نرخ نامه نامتعارف و بی‌ضابطه‌ای را برای مسیرهای پروازی داخلی منتشر نمود که با واکنش شدیدی در افکار عمومی، اصناف متاثر و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مواجه گردید که متعاقب وصول این شکایت‌ها و اعتراضات، جنابعالی«افزایش قیمت اعلام شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی» را معتبر ندانسته و دستور به لغو این مصوبه غیرقانونی دادید.

این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی از ابتدای آبان ماه در اکثر مسیرهای داخلی برخلاف دستور جنابعالی «مبنی بر لغو افزایش نرخ پروازها»، قیمت خدمات خود را تحت عنوان مجعول کف قیمت، بیش از 100 درصد افزایش داده‌اند، ضمن آن که مبتنی بر گزارش‌های مستند واصله برخی شرکت‌های هواپیمایی، دفاتر خدمات مسافرتی را در جهت الزام به فروش با نرخ غیرقانونی، به صورت مستمر تهدید به قطع سیستم فروش یا ابطال قراردادهای همکاری فی ما بین می‌نمایند.

بر این اساس مبتنی است، جنابعالی نسبت به این تخلف محرز شرکت‌های هواپیمایی پاسخگو بوده و این رویه ناصحیح و ناصواب عدم تمکین به دستورات مراجع رسمی متوقف گردد.

ضمنا متذکر می‌گردد؛ رییس و اعضای فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت مجلس شورای اسلامی با جدیت این موضوع را در دستورکار ویژه خود قرار داده و برای احقاق«حقوق عامه» از همه ظرفیت‌های قانونی موجود در قوای سه‌گانه بهره خواهند گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.