| کد خبر: 211780 |

افزایش تسهیلات مسکن در دستورکار وزارت راه؛ سود وام مسکن باید متناسب با اقتصاد خانوارها باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: میزان سود تسهیلات خرید مسکن باید متناسب با اقتصاد خانوارهای کم درآمد و متوسط جامعه باشد، در غیر این صورت این اقشار از دریافت تسهیلات مذکور محروم می شوند.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: میزان سود تسهیلات خرید مسکن باید متناسب با اقتصاد خانوارهای کم درآمد و متوسط جامعه باشد، در غیر این صورت این اقشار از دریافت تسهیلات مذکور محروم می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تسهیلات خرید و ساخت مسکن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قطعا افزایش تسهیلات برای تقویت قدرت مالی خریداران تأثیرگذار است، در شرایط کنونی با افزایش روز افزون قیمت مسکن، مردم توان مالی کافی برای تأمین مسکن مورد نیاز خود را ندارند، از این رو ارائه تسهیلات می تواند به کاهش این مشکلات کمک شایانی کند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بازار مسکن در وضعیت رکود تورمی قرار دارد، به طور حتم تقویت قدرت مالی خریداران و افزایش خرید و فروش مسکن به خروج بازار از رکود می انجامد، البته دولت در این مسیر باید در راستای کنترل عرضه و تقاضا اقدام کند.

وی گفت: یکی دیگر از عوامل خروج بازار مسکن از رکود، افزایش تسهیلات ساخت و ساز است، قطعا این مسئله موجب ترغیب سازندگان به افزایش ساخت و ساز و تولید مسکن می شود، با تحقق این مسئله و افزایش عرضه مسکن، بازار به سمت تعادل حرکت خواهد کرد.

افضلی ادامه داد: نکته مهم در بحث ارائه تسهیلات، بحث میزان سود دریافتی است، در شرایط کنونی میزان متقاضایان دریافت تسهیلات خرید مسکن بسیار پایین است، علت اصلی این موضوع، میزان سود وام ها بوده زیرا بسیاری از مردم توان پرداخت اقساط این تسهیلات را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: میزان سود تسهیلات خرید مسکن باید متناسب با اقتصاد خانوارهای کم درآمد و متوسط جامعه باشد، در غیر این صورت این اقشار از دریافت تسهیلات مذکور محروم می شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: از طرف دیگر میزان پرداختی تسهیلات خرید مسکن باید با میانگین قیمت مسکن هماهنگ باشد، قطعا پایین بودن میزان پرداختی وام، در کلان هیچ کمکی به خریداران نخواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.