| کد خبر: 202061 |

وزارت راه در بحث حمایت از بخش خصوصی باید تغییر استراتژی بدهد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی حمایت ها به صورت کلان و گسترده انجام می شود، اما باید حمایت های مالی از شرکت های دارای اهلیت صورت گیرد و این شرکت ها متناسب با شرایط عمومی مردم اقدام به مسکن سازی کنند.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی حمایت ها به صورت کلان و گسترده انجام می شود، اما باید حمایت های مالی از شرکت های دارای اهلیت صورت گیرد و این شرکت ها متناسب با شرایط عمومی مردم اقدام به مسکن سازی کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سود بالای تسهیلات در طرح ملی مسکن، گفت: فاصله قیمت مسکن با درآمد مردم بسیار زیاد است، از این رو میزان تسهیلات خرید مسکن خلاء موجود برای تأمین ملک را پر نمی کند، از طرف دیگر اگر میزان تسهیلات بالا برود، امکان بازپرداخت آن برای اغلب خانوارها امکان پذیر نخواهد بود.

مدت زمان بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن باید طولانی شود

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من مدت زمان بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن باید طولانی شود، این مسئله موجب می شود که به خانوارهای فشار مالی کمتری وارد شود.

وزارت راه و شهرسازی در بحث حمایت از بخش خصوصی باید تغییر استراتژی دهد

وزارت راه و شهرسازی در بحث حمایت از بخش خصوصی باید تغییر استراتژی بدهد؛ در شرایط حمایت ها به صورت کلان و گسترده انجام می شود، اما باید حمایت های مالی از شرکت های دارای اهلیت صورت گیرد و این شرکت ها متناسب با شرایط عمومی مردم اقدام به مسکن سازی کنند

وی گفت: به نظر من وزارت راه و شهرسازی در بحث حمایت از بخش خصوصی باید تغییر استراتژی بدهد؛ در شرایط کنونی حمایت ها به صورت کلان و گسترده انجام می شود، اما باید حمایت های مالی از شرکت های دارای اهلیت صورت گیرد و این شرکت ها متناسب با شرایط عمومی مردم اقدام به مسکن سازی کنند.

افضلی افزود: در کنار ارائه تسهیلات خرید مسکن به ویژه در طرح ملی مسکن، دولت حتما باید راه کار جدایی را برای تولید مسکن اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه بیاندیشد.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت ثبت نام طرح ملی مسکن، گفت: متأسفانه در برخی شهرستان ها سایت ثبت نام در عرض نیم ساعت بسته شده و بسیار از مردم از ثبت نام در طرح مذکور جامانده اند، این در حالی است که دولت و وزارت راه و شهرسازی باید پیش بینی لازم را برای ثبت نام تمام متقاضیان می کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من وزارت راه و شهرسازی باید تولیت و مدیریت طرح ملی مسکن را به بخش خصوصی واگذار کند، زیرا مدیریت دولتی نتیجه ای جزء هدر رفت منابع و عدم تحقق اهداف ندارد./

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.