| کد خبر: 181380 |

◄ 8200 میلیاردتومان اعتبار به حمل‌ونقل ریلی در بودجه 98

در لایحه بودجه سال 98 کل کشور، هشت‌هزار و 200 میلیاردتومان برای حوزه حمل‌ونقل ریلی اعتبار درنظر گرفته‌شده است. سیدحسین افضلی، عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر افزود: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه حمل‌ونقل ریلی را ضروری است.

تین نیوز

در لایحه بودجه سال 98 کل کشور، هشت‌هزار و 200 میلیاردتومان برای حوزه حمل‌ونقل ریلی اعتبار درنظر گرفته‌شده است. سیدحسین افضلی، عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر افزود:  جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه حمل‌ونقل ریلی را ضروری است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، افضلی با اشاره به رویکرد بودجه‌ای دولت نسبت به حوزه حمل‌ونقل ریلی در سال آینده، گفت: این اعتبار برای حوزه‌های مختلف ازجمله نگهداری و توسعه خطوط ریلی، ناوگان حمل‌ونقل ریلی و نگهداری و توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن است.

نماینده مردم اقلید در مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی تمام کشورهای پیشرفته نگاه ویژه‌ای به توسعه حمل‌ونقل ریلی داشته‌اند و این مسئله آثار مثبتی را برای این کشورها ازجمله کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده‌ای و در شهرها موجب کاهش میزان ترافیک شده است.

افضلی تصریح کرد: وضعیت جغرافیایی ایران به‌گونه‌ای است که می‌توان با توسعه حمل‌ونقلی ریلی و ایجاد کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب زمینه را برای انتقال کالا و تبدیل‌شدن به یک هاب منطقه‌ای برای افزایش درآمدهای کشور فراهم کرد.

او گفت: امروز زمان توسعه خطوط ریلی در کشور است، زیرا هم‌زمان با ما، کشورهای همسایه و منطقه‌ای نیز برنامه‌ریزی دقیق و جدی را برای توسعه این خطوط صورت داده‌اند و اگر مسئولان امروز به فکر توسعه این حوزه نباشند، در آینده دیگر نمی‌توان در بازار حمل‌ونقل ریلی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی با دیگران رقابت کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه توسعه حمل‌ونقل ریلی در شرایط کنونی بسیار حیاتی است، افزود: این حوزه باید در اولویت برنامه‌ها و اقدامات مجلس و دولت باشد، البته کشور در شرایط کنونی با مشکل کمبود اعتبار روبه‌رو بوده و باید راه‌کارهای دیگر برای آن دیده شود.

افضلی گفت: براساس برنامه ششم توسعه کل کشور، طول شبکه ریلی کشور باید از 13 هزار به 25 هزار کیلومتر افزایش یابد اما امروز روند به سمت تحقق این برنامه‌ها نیست.

او گفت: همچنین براساس سند چشم‌انداز 1404، بیش از 30 درصد کالاها و بار و 20 درصد مسافران باید از طریق حمل‌ونقل ریلی جابه‌جا شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    عضویت درسازمان اکووپیمان شانگهای وکشورهای اسلامی ومقاومت بایدتوجه به راه آهن افزایش یابد خودکفایی حمل ونقل کاهش کشته های جاده نیازبه ارزخارجی واشتغال وصادرات وترانزیت هم بایدراه آهن توسعه داد