| کد خبر: 211663 |

اجرای طرح ترافیک نیازمند ایجاد پروتکل جدید است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با یادآوری اینکه اجرای طرح ترافیک در کمیسیون عمران شورای شهر تهران بررسی شده تاکیدکرد که لازم است پروتکلی جدید بر اساس مطالعات این کارشناسان جهت تحقق این مهم ایجاد شود.

تین نیوز

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با یادآوری اینکه اجرای طرح ترافیک در کمیسیون عمران شورای شهر تهران بررسی شده تاکیدکرد که لازم است پروتکلی جدید بر اساس مطالعات این کارشناسان جهت تحقق این مهم ایجاد شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، محمد محمودی‌شاه‌نشین در مورد اجرای مجدد طرح ترافیک بعد از شب‌های قدر در شرایطی که از تعداد کافی وسایل حمل و نقل عمومی جهت تردد با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی برخوردار نیستیم، گفت: ما با چند چالش در کنار هم مواجه هستیم که باید در خصوص آنها به یک جمع‌بندی برسیم و از سوی دیگر باید به این نکته هم توجه شود که کسب و کار و بازار نیز فعال شود تا مردم بیش از این با مشکلات اقتصادی مواجه نشوند.

دغدغه‌های موجود پیرامون نحوه اجرای طرح ترافیک در پایتخت

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما از یک سو می‌خواهیم ترافیک تهران، مشکلات زیست محیطی همچون آلودگی هوا و نظم و نظام مدیریت شهری را حل کنیم و هم انتظار داریم مردم فاصله‌گذاری استاندارد اجتماعی را رعایت کنند و از تجمع و تماس بین آنها در وسایل حمل و نقل عمومی هم جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم فاصله‌گذاری اجتماعی را مطابق با استاندارد تعیین شده رعایت کنیم تنها باید تعداد محدودی مسافر توسط وسایل حمل و نقل عمومی را جابجا کنیم و این مشکلاتی است که ضرورت دارد به آنها بپردازیم.

محمودی شاه‌نشین خاطرنشان کرد: ما نباید به هر کدام از این مشکلات به صورت صفر و یک نگاه کنیم به این معنا که یا هست یا نیست، چرا که نمی‌توان هیچ کدام از آنها را نادیده گرفت، بنابراین باید در این زمینه به یک جمع‌بندی برسیم و ضوابطی را تعیین کنیم که حداقل‌ها در خصوص هر کدام از آنها رعایت شود.

نتیجه نشست مسئولان حوزه شهری در شورای شهر برای ایجاد پروتکل جدید جهت اجرای مجدد طرح ترافیک

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: هم‌اکنون باید شرایطی ایجاد شود که تاجایی که امکان دارد بخشی از طرح ترافیک را به گونه‌ای اجرا کنیم که نقاطی که در آنها ازدحام خودروها ایجاد می‌شود را خلوت کنیم، همچنین مردم به کسب و کارشان برسند و فاصله‌گذاری اجتماعی هم رعایت شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کارشناسان فعال در حوزه راهنمایی و رانندگی و معاونت حمل و نقل شهرداری در نشستی در کمیسیون عمران شورای شهر تهران این موضوع را بررسی کرده و برای آن چارچوبی تعریف کرده‌اند تا با تغییر بخشی از مقررات والزامات تا پایان خردادماه پروتکل جدیدی ایجاد کنند که چنانچه مورد تایید ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گیرد، می‌توان یک رضایت نسبی ایجاد کرد، اما اگر بخشی‌نگری شود و هر حوزه‌ای مسیر خود را طی کند به نتیجه نخواهد رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.