| کد خبر: 207897 |

تولید مسکن از تقاضا سالهاست عقب است/مدیریت بازار مسکن با افزایش تولید

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه تولید مسکن از تقاضا سالهاست که عقب مانده گفت:مدیریت بازار مسکن با افزایش تولید واحدهای مسکونی امکان پذیر است.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه تولید مسکن از تقاضا سالهاست که عقب مانده گفت:مدیریت بازار مسکن با افزایش تولید واحدهای مسکونی امکان پذیر است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، صدیف بدری در پاسخ به این سئوال که  تقاضای انباشته مسکن در ثبت نام مسکن ملی سر باز کرده است گفت: تولید مسکن از تقاضا سالهاست که عقب مانده است بنابراین وجود تقاضای پنهان و انباشته شده موضوع چندان غیر قابل باوری نیست.

وی با تاکید بر اینکه عقب ماندن تولید مسکن از تقاضا برای بخش مسکن و قیمت ها خطرناک خواهد بود ادامه داد: سالانه به یک میلیون واحد مسکونی نیاز است اما تنها 400 هزار مسکن تولید می شود و این آمار نشان می دهد که کشور با انباشت تقاضا در بخش مسکن دست و پنجه نرم می کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد:قطعا کمبود تولید مسکن می تواند به ضرر بازار مسکن باشد پس وقتی تقاضا به سرعت از تولید مسکن پیشی می گیرد می تواند برای بازار  مسکن خطرناک باشد اما اینکه بگوییم سال آینده قیمت مسکن افزایش می یابد باید گفت که کاهش قدرت خرید مسکن به گونه ای است که بازار مسکن کشش افزایش قیمت را ندارد.

بدری تاکید کرد: افزایش قیمت مسکن موجب تشدید رکود در بازار مسکن خواهد شد پس برای مدیریت بازار مسکن یکی از راه کارها می تواند افزایش تولید واحدهای مسکونی با تسهیل شرایط ساخت و ساز باشد.

وی افزود:پس اگر در این شرایط تقاضا برای خرید مسکن افزایش یافت، می توان بازار را با عرضه واحدهای مسکونی مدیریت کرد و مانع از افزایش چشمگیر قیمت مسکن شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در پاسخ به این سئوال که افزایش نقدینگی در جامعه می تواند برای بازار مسکن خطرناک باشد گفت: نقدینگی سرگردان برای اقتصاد کشور سمی مهلک است، این سرمایه ها وارد هر بازاری شوند، آن بازار پرتلاطم  خواهد شد پس دولت باید سرمایه ها و نقدینگی را به سمت بازار تولید مسکن هدایت کند.

بدری تاکید کرد: دولت تاکنون اقدامات قابل قبولی درعرصه تولید مسکن صورت نداده و تنها منحصر به طرح ملی مسکن و ثبت نام از متقاضیان بوده است، اما تاکنون اقدام عملی در این عرصه صورت نگرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.