| کد خبر: 207079 |

گلایه‌های صریح نماینده مجلس از مردم:

خرید عید با وجود کرونا شجاعت نیست، یک کار احمقانه است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی گفت: در توصیه‌ای از مردم خواست که خریدهای عید خود را به فروردین‌ماه موکول کرده و خود و جامعه را به خطر نیندازند.

تین نیوز

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی گفت: در توصیه‌ای از مردم خواست که خریدهای عید خود را به فروردین‌ماه موکول کرده و خود و جامعه را به خطر نیندازند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد جواد جمالی با بیان آنکه بیماری همه‌گیر ویروسی مثل کرونا از مرحله‌ اپیدمی عبور کرده و وارد مرحله اندمی یعنی جهان‌گیر شده و کل دنیا را فرا گرفته‌ است، گفت:  این بیماری تنها مربوط به ایران نیست و در کشورهای همسایه و همه دنیا دیده می‌شود. اگر هر یک از زنجیره‌های ابتلا به این بیماری قطع نشود جان انسان‌ها به خطر می‌افتد، به همین دلیل مسئولان بهداشت و درمان اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چرا سلبریتی‌ها برای مقابله با این ویروس به صحنه نمی‌آیند؟، اظهار کرد: هر یک از افرادی که تریبون دارند و مردم به حرف‌هایشان گوش می‌دهند باید به میدان آمده و درباره‌ کرونا روشنگری کنند و از مردم بخواهند از خانه‌هایشان بیرون نیایند. بیرون آمدن از خانه برای انجام دادن کارهای غیرضروری به خصوص خریدهایی همچون خرید عید از روی شجاعت نیست بلکه یک کار احمقانه‌ است و این افراد در مرگ مبتلایان به کرونا شریک هستند. ما همه در برابر جان همنوعان خود مسئول هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به احتکار مواد بهداشتی مرتبط با پیشگیری از وقوع کرونا، اضافه کرد: محتکران نام خود را انسان می‌گذارند، اما مواد شوینده، بهداشتی و ماسک را احتکار می‌کنند نمی‌دانم باید اسم این افراد را چه گذاشت. به هرحال ما در شرایط فعلی در کشور به همکاری بین بخشی نیاز داریم. باید وزارت بهداشت، قوه قضاییه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی قوی‌تر عمل کرده و با محتکران برخورد کنند. مردم خواهان محاکمه سریع، شفاف و حتی در ملاء عام محتکران هستند. آنها باید مجازات شوند تا همه درس بگیرند.

جمالی در توصیه به مردم درباره خرید عید گفت: اگر خریدهایتان را به بعد از عید نوروز موکول کنید اتفاقی نمی‌افتد ولی اگر خدایی نکرده فرزندانتان دچار کرونا شوند آن وقت دیگر جبران‌پذیر نیست و همه را درگیر می‌کنیم، لذا خرید را به فروردین‌ماه موکول کنید خود و جامعه را در معرض خطر قرار ندهید. در تمامی دنیا بعد از شیوع کرونا دانشگاه‌ها و مدارس تعطیل و نیمه تعطیل شدند و مسافرت‌ها کم شد و هیچ اتفاقی نیفتاد پس اگر خرید عید نکنید باعث ناخشنودی خدا نمی‌شود و بلا هم نازل نخواهد شد.

مجازات ۲۰ سال حبس برای محتکران اقلام بهداشتی

همچنین ابوالفضل ابوترابی، درباره این‌که هر روز خبرهای جدیدی از کشفیات در خصوص انبارهای ماسک، دستکش و اقلام بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری از بیماری کرونا به گوش می‌رسد اما هنوز این اقلام در بازار نایاب هستند، چه نهاد و سازمانی باید متولی سامان بخشیدن به بی‌سامانی‌ها باشد، گفت: حلقه آخر مدیریت ناتوانی در بخش‌هایی که در این مدت آن‌طور که وظیفه‌شان بوده عمل نکرده‌اند، قوه قضاییه است.

بنابر گزارش ایلنا، وی با اشاره به اینکه محتکران همه در یک رده و درجه قرار نمی‌گیرند، بیان کرد: باید رده‌های مختلفی برای  افرادی که احتکار می‌کنند، در نظر بگیریم.

ابوترابی خاطرنشان کرد: آنهایی که معمولاً به واسطه شغل‌شان احتکار می‌کنند، مانند داروخانه‌ها که همیشه باید در انبارشان موجودی داشته باشند فرق می‌کند و این در صلاحیت تعزیرات حکومتی است که تشخیص دهد احتکار است یا انبارگردانی که اگر احتکار باشد دو تا سه ساله حبس  دارد و اگر نباشد که کار خلافی انجام نداده‌اند.

وی افزود: مورد بعدی احتکاری است که فراتر از نیاز است و شامل افرادی می‌شود که شغل‌شان هیچ‌گونه ارتباطی با این اقلام ندارد و مشخص است که قصدشان از این احتکارها چیست. بررسی این موارد با قوه قضاییه است و معمولاً تا ۲۰ سال حبس را شامل می‌شود.

 وی در خصوص گروه دیگری از محتکران که این روزها با امنیت روانی مردم بازی می‌کنند، گفت: گروه سوم کسانی هستند که سازماندهی شده برای ضربه به نظام دست به احتکار ‌زنند، متاسفانه بهائیت در این مورد ورود پیدا کرده و سازماندهی شده دست به احتکار می‌زند که باید گفت اقدام‌شان مشمول مفسد فی‌الارض می‌شود و حکم‌شان اعدام است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز شبکه فارسی زبان من و تو بالاترین سطح فرافکنی را دارد این شبکه وابسته به بهائیت است و جنگ روانی پیچیده‌ای علیه ایران راه می‌اندازد. این شبکه جزوه تشکیلات بیت‌العدل اعظم که پایگاهی در اسرائیل غاصب دارد است و از آنجا دستور می‌گیرد لذا ما در یک چرخه پیچیده جنگ روانی هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.