| کد خبر: 206473 |

پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری نمی‌رسد/ روند آهسته تخصیص اعتبارات

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: با روند تخصیص اعتبار و اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان، این پروژه تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری نخواهد رسید، مگر آنکه دولت و وزارت راه و شهرسازی راه کار ویژه ای را برای این حوزه بیاندیشد.

تین نیوز

 عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: با روند تخصیص اعتبار و اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان، این پروژه تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری نخواهد رسید، مگر آنکه دولت و وزارت راه و شهرسازی راه کار ویژه ای را برای این حوزه بیاندیشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای بهره برداری از پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال 1400، گفت:مقرر شده که اعتباری از صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه تخصیص یابد، اما در شرایط کنونی تزریق اعتبارات بسیار آهسته صورت می گیرد و این مسئله روند اجرای پروژه را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس وعده وزیر راه و شهرسازی قرار بود که حدود 30 میلیون یورو از اعتبار 300 میلیون یورویی را برای تسریع در اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان اختصاص دهند، اما تاکنون حدود 10 میلیون یورو از اعتبار در نظر گرفته شده، تخصیص داده شده است.

وی با اشاره پیشرفت فیزیکی 38 درصدی پروژه راه آهن چابهار-زاهدان، گفت: در شرایط کنونی روند اجرای پروژه بسیار کند و آهسته است و وزارت راه و شهرسازی باید برای تقویت این بخش برنامه ریزی دقیق تر و جدی تر صورت دهد، زیرا بهره برداری از این راه آهن به نفع اقتصاد کشور است و تمام استان ها از این پروژه نفع خواهند برد.

یارمحمدی ادامه داد: به نظر می رسد که با روند تخصیص اعتبار و اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان، این پروژه تا سال 1400 به بهره برداری نخواهد رسید، مگر آنکه دولت و وزارت راه و شهرسازی راه کار ویژه ای را برای این حوزه بیاندیشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: وزارت راه و شهرسازی باید به قول و وعده های خود برای تخصیص اعتبارات لازم پروژه راه آهن چابهار-زاهدان عمل کند، در غیر این صورت نمی توان به بهره برداری سریع این پروژه امید داشت.

وزیر راه شخصا باید از پروژه راه آهن چابهار-زاهدان به صورت ماهانه بازدید کند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: پیشنهاد من این است که شخص وزیر راه و شهرسازی به صورت ماهانه از روند اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان بازدید کند تا خللی در اجرای این پروژه رخ ندهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.