| کد خبر: 201773 |

استراتژی ساخت فرودگاه چابهار نیازمند اصلاح

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: استراتژی ساخت فرودگاه چابهار باید اصلاح شود، در شرایط کنونی در عرصه منطقه، کشورهایی مانند امارات، مالزی و قطر در حوزه فرودگاهی فعال هستند، حال به نظر من ما نیز باید به این حوزه با جدیت ورود کنیم.

تین نیوز

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: استراتژی ساخت فرودگاه چابهار باید اصلاح شود، در شرایط کنونی در عرصه منطقه، کشورهایی مانند امارات، مالزی و قطر در حوزه فرودگاهی فعال هستند، حال به نظر من ما نیز باید به این حوزه با جدیت ورود کنیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند اجرای پروژه فرودگاه جدید بندر چابهار، گفت: این پروژه در سال جاری کلنگ زنی شده و امیدواریم روند اجرای پروژه سرعت بگیرد تا در آینده ای نزدیک منطقه ویژه چابهار دارای یک فرودگاه مجهز و پیشرفته برای تردد مردم شود.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است که با بهره برداری از فرودگاه چابهار، روزانه 2 پرواز خارجی و 7 پرواز داخلی صورت گیرد، اما به نظر من برنامه ریزی ها باید با افق بسیار دورتر و چشم انداز آتی منطقه ویژه چابهار انجام شود

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است که با بهره برداری از فرودگاه چابهار، روزانه 2 پرواز خارجی و 7 پرواز داخلی صورت گیرد، اما به نظر من برنامه ریزی ها باید با افق بسیار دورتر و چشم انداز آتی منطقه ویژه چابهار انجام شود.

تأکید برنامه ششم توسعه بر تقویت و توسعه سواحل مکران

وی گفت: یکی از محورهای اساسی برنامه ششم توسعه، تقویت و توسعه سواحل مکران است، حال یکی از الزامات اساسی این بخش، تجهیز و گسترش بندر چابهار و قسمت های مختلف آن است.

منطقه چابهار برای تحول و توسعه نیازمند یک فرودگاه جدید است

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در شرایط کنونی فرودگاه فعلی منطقه چابهار، یک فرودگاه نظامی در خارج از شهر است که ظرفیت لازم را برای انتقال مسافران و سرمایه گذاران ندارد، از این رو برای جذب سرمایه گذار، توسعه منطقه و تحول ظرفیت های بالقوه باید فرودگاه جدیدی در این منطقه ساخته شود.

استراتژی ساخت فرودگاه چابهار باید اصلاح شود/ فرودگاه جدید باید با ایرلاین های منطقه ای رقابت کند

یارمحمدی گفت: به نظر من استراتژی ساخت فرودگاه چابهار باید اصلاح شود، در شرایط کنونی در عرصه منطقه، کشورهایی مانند امارات، مالزی و قطر در حوزه فرودگاهی فعال هستند، حال به نظر من ما نیز باید به این حوزه با جدیت ورود کنیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه فرودگاه چابهار باید به هاب منطقه ای برای انتقال مسافران تبدیل شود، گفت: موقعیت جغرافیایی منطقه چابهار از مزیت بسیار بالای نسبت به فرودگاه کشورهای دیگر برخوردار است، از این رو با توسعه و تقویت متوازن آن می توان به درآمدزایی و اشتغال زایی بالایی رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.