| کد خبر: 205963 |

ابهام درباره نرخ نهایی عوارض آزادراه تهران-شمال/ وزارت راه هر چه سریع تر اعلام قیمت کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اینکه در آستانه سفرهای نوروزی قرار داریم، وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر نرخ نهایی عوارض آزادراه تهران-شمال را اعلام کند تا مردم بتوانند برای تعیین مسیر سفر تصمیم گیری کنند.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اینکه در آستانه سفرهای نوروزی قرار داریم، وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر نرخ نهایی عوارض آزادراه تهران-شمال را اعلام کند تا مردم بتوانند برای تعیین مسیر سفر تصمیم گیری کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای بهره برداری آزادراه تهران-شمال، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، این آزادراه، هفته اول اسفند ماه مورد بهره برداری قرار می گیرد، از طرف دیگر روند اجرای فاز دو و سه آزادراه تهران-شمال قابل قبول است.

اخذ عوارض از مسافران دغدغه اصلی بهره برداری از آزادراه تهران-شمال

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در بحث آزادراه تهران-شمال، موضوع اخذ عوارض از مسافران است، بر اساس آمارهای ارائه شده توسط مدیران وزارت راه و شهرسازی، فاز یک آزادراه با هزینه ای بالاتر از 4 هزار میلیارد تومان ساخته شده که این هزینه بسیار بالایی برای ساخت آزادراه است، البته با توجه به مسیر جاده و نوع مصالح استفاده شده، این اعتبار قابل پیش بینی بود.

سرمایه گذاری های ساخت آزادراه تهران-شمال باید ظرف مدت 10 سال جبران شود

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که بر اساس مصوبه هیأت وزیران، هزینه ها و سرمایه گذاری های ساخت آزادراه تهران-شمال باید ظرف مدت 10 سال جبران شود، حال وزارت راه به دنبال آن است که با اخذ عوارض این هزینه ها را مستهلک کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: با روند کنونی باید شاهد تعیین نرخ بالای عوارض در آزادراه تهران-شمال باشیم، اما دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی باید راه کار جدی را برای تعدیل نرخ عوارض بیاندیشد.

به طور حتم آزادراه تهران-شمال سهم بالایی در جابه جایی مسافران به ویژه در ایام نوروز خواهد داشت و استفاده از این مسیر موجب کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر و کاهش تصادفات جاده ای می شود

کیان‌پور گفت: به طور حتم آزادراه تهران-شمال سهم بالایی در جابه جایی مسافران به ویژه در ایام نوروز خواهد داشت و استفاده از این مسیر موجب کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر و کاهش تصادفات جاده ای می شود.

وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر نرخ نهایی عوارض آزادراه تهران-شمال را اعلام کند

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه سفرهای نوروزی قرار داریم، وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر نرخ نهایی عوارض آزادراه تهران-شمال را اعلام کند تا مردم بتوانند برای تعیین مسیر سفر تصمیم گیری کنند./

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.