| کد خبر: 195522 |

◄ دستگاه نظارتی دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیما را شفاف‌سازی کند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس می‌گوید؛ ممکن است که گرانی بلیت هواپیما در راستای انحصار شرکت‌های هواپیمایی به وجود آمده باشد از همین رو باید دستگاه‌های نظارتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به این موضوع ورود کند و دلایل گرانی بلیت هواپیما که در اکثر روزهای سال شاهد آن هستیم را به صورت شفاف و روشن اعلام کند.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون عمران مجلس می‌گوید؛ ممکن است که گرانی بلیت هواپیما در راستای انحصار شرکت‌های هواپیمایی به وجود آمده باشد از همین رو باید دستگاه‌های نظارتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به این موضوع ورود کند و دلایل گرانی بلیت هواپیما که در اکثر روزهای سال شاهد آن هستیم را به صورت شفاف و روشن اعلام کند.

سید حسین افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز با اعلام اینکه قیمت بلیت هواپیما در شرایط کنونی متناسب وضعیت درآمدی مردم نیست، عنوان کرد: استفاده و حمایت از بخش خصوصی کار بسیار خوبی است اما حاکمیت به ویژه در کشورهای پیشرفته ضمن اینکه از شرکت‌های خصوصی حمایت می‌کند به شدت مراقب این است که انحصار به وجود نیاید این در حالی است که رقابت ایرلاین‌ها باید منجر به کاهش قیمت بلیت هواپیما شود.

او در ادامه افزود: اگر چند شرکت هواپیمایی به هر دلیلی به گونه‌ای عمل کنند که قیمت‌ها بی‌رویه افزایش پیدا کند آنجاست که باید حاکمیت ورود کند و ما در اغلب روزهای سال شاهد قیمت‌های بالای بلیت هواپیما هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایام پیک سفر امری طبیعی است اما امروز به طور غیر طبیعی هر روز شاهد قیمت بالای بلیت هواپیما هستیم، گفت: باید دستگاه‌های نظارتی و وزارت راه و شهرسازی به این موضوع ورود کنند تا دلایل گرانی بلیت هواپیما ریشه‎یابی شود.

افضلی با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما نیازمند بازنگری است عنوان کرد: تمام مردمی که از حمل‌ونقل هوایی استفاده می‌کنند تاجر و ثروتمند نیستند بسیاری از مردم به دلایل شغلی، بیماری، تحصیلی و ... ناچار هستند از هواپیما استفاده کنند اما امروز قیمت بلیت هواپیما متناسب با معیشت مردم نیست.

او در توضیح چرایی مطرح شدن افزایش 30 درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده سوخت هواپیما در لایحه پیشنهادی مجلس علی رغم مخالفت کمیسیون عمران توضیح داد: اینکه با موضوعی درکمیسیون ها مخالفت شود اما در نهایت به صحن برود و تصویب شود امری طبیعی است از همین رو باید دلایل را شنید و متناسب با آن موضوع را قضاوت کرد.

وی عنوان کرد: اما باید دید که آیا گرانی که قرار است در پی افزایش مالیات بر ارزش‌افزوده سوخت هواپیما صورت بگیرد واقعا متناسب این افزایش است  یا اینکه تنها یک بهانه برای افزایش بی رویه بیشتر بلیت هواپیما خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.