| کد خبر: 195454 |

◄ چالش تازه ایرلاین‌ها که جلوی کاهش قیمت بلیت هواپیما را می‌گیرد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی داخلی از افزایش 30 درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده سوخت هواپیما در لایحه پیشنهادی مجلس خبر داد.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی داخلی از افزایش 30 درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده سوخت هواپیما در لایحه پیشنهادی مجلس خبر داد.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی مالیات بر ارزش‌افزوده که در مجلس مطرح است 30‌ درصد برای سوخت هواپیما افزایش مالیات ارزش‌افزوده پیش بینی شده است، توضیح داد: با توجه به تأثیری که نرخ سوخت در هزینه تمام شده هر ساعت صندلی پرواز دارد قطعاً در نهایت این موضوع تأثیر خودش را در قیمت تمام شده پرواز و بلیت هواپیما نشان خواهد داد.

او در ادامه با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی دولت حذف 5 درصد عوارض شهرداری از روی بلیت هواپیما عنوان شده بود، گفت: متأسفانه علی‌رغم اینکه حذف این رقم در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تائید شد اما عوارض 5 درصدی شهرداری از بلیت هواپیما در لایحه پیشنهادی گنجانده ‌شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی داخلی تصریح کرد: متأسفانه با این اقدام چالش بین شهرداری و شرکت‌های هواپیمایی همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز، سهم‌خواهی شهرداری از قیمت بلیت هواپیما طبق قانون، سال‌هاست که مورد مناقشه شرکت‌های هواپیمایی و شهرداری‌ها است. دریافت عوارض ۵ درصدی شهرداری‌ها از روی بلیت هواپیما که مسافر باید هزینه آن را پرداخت کند نزدیک به ۴۰ سال است که حاشیه‌های فروانی را در حمل‌ونقل هوایی ایجاد کرده است که ظاهرا در لایحه پیشنهادی مالیات بر ارزش افزوده مجلس این رقم مجدد گنجانده شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.