| کد خبر: 185567 |

توضیح نماینده درگز در مورد میزان خسارات سیل

بر اساس آمار تا دو روز پیش، سیل حدود ۷,۰۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی کشور آسیب زده است. جبران خسارات به شکل وام‌های بلاعوض و وام‌های کم‌بهره کوتاه مدت است.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بر اساس آمار تا دو روز پیش، سیل حدود ۷,۰۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی کشور آسیب زده است. جبران خسارات به شکل وام‌های بلاعوض و وام‌های کم‌بهره کوتاه مدت است.

به گزارش ایسنا، عبدالله حاتمیان در مورد خسارات کشاورزی ناشی از سیل و راه‌های تأمین منابع برای جبران این خسارت گفت: تا دو روز پیش حدود ۷,۰۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی کشور آسیب رسیده بود. رئیس کمیسیون هم طی جلسات و صحبت‌هایی که داشتند دستور دادند که اعضای کمیسیون به مناطق سیل‌زده سرکشی کنند تا برآورد دقیقی از خسارات داشته باشند. وزیر جهاد کشاورزی نیز برای جبران خسارات راه‌هایی را پیشنهاد کرده است. کمک‌ها شامل وام‌های بلاعوض و وام‌های کم‌بهره کوتاه مدت است. مبالغ آن نیز تعیین شده است البته من حضور ذهن دقیقی از مبالغ ندارم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به بارش‌های اخیر گفت: گذشته از خسارتی که به بخش کشاورزی ما رسیده است ما باید شکرگزار خداوند باشیم. تا قبل از این بارش‌ها دعای باران می‌خواندیم و چشم امیدمان به یک ابر باران‌زا خشک شده بود. خدا را شکر باران خوبی آمد. درست است که حدود ۴۵۰-۵۰۰ هزار نفر از هموطنان عزیز ما خسارت دیده‌اند. این جمعیت در مقایسه با کل جمعیت ایران درصد زیادی نیست. بقیه مردم ایران در نعمت فراوان باران هستند.

نماینده مردم درگز افزود: ما باید برای آن قسمت‌های عظیمی که با باران حاصلخیز شده است، خدا را شکر کنیم و برای آن قسمت آسیب دیده برنامه‌ریزی خوب داشته باشیم تا جبران خسارات کنیم. در همه جای دنیا باران‌های شدیدتر از این می‌آید و خسارات کمتری می‌بینند. ما باید خودمان را برای باران‌های شدیدتر از این آماده کنیم. چون از این به بعد اقلیم ما با بارش‌های کوتاه و شدید مواجه خواهد شد.

وی در مورد مسدود شدن مسیر کمک‌های خارجی تاکید کرد: همدردی‌های جهانی از کمک‌های مالی مهم‌تر است. مردم این همدلی را نسبت به هم انجام می‌دهند و در طول تاریخ نیز بوده است. البته رقم کمک‌های خارجی قطعاً قابل توجه بوده است. چون ایرانیان و کشورهای زیادی می‌خواستند به ایران کمک کنند. بعضی می‌خواستند دستگاه تصفیه آب و امکانات بفرستند که آنها هم ارسال نشد. من کار آمریکا را بسیار زشت می‌دانم. اقدام اخیر آنها هم در تاریخ قابل بخشش نخواهد بود. غرب وحشی که می‌گویند در مورد آمریکا صدق می‌کند. دنیا به این شکل نخواهد ماند آنها بر پشت ابر سوار نخواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.